MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3104 | Sınıf Yönetimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açiklayabilir • Davranışçı, bilişsel ve insancıl yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur • Kendi karakterine uygun sınıf yönetimi yaklaşımı ve modelini tespit edebilir • Sınıf kurallarının oluşturulması, ödül-ceza, övgü-yaptırım kullanımı, zaman yönetimi, beden dili vb hususlarda, farklı modeller çerçevesinde bir davranış repertuarı oluşturabilir • İstenmeyen öğrenci davranışlarını farklı yaklaşımlar çerçevesinde nasıl açıklayacağını ve bu davranışlara nasıl müdahale edeceğini bilir • Önleyici sınıf yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
Bu ders farklı disiplin ve sınıf yönetimi modellerinin, sınıfta düzeni ve etkili öğrenmeyi sağlamak adına, sınıf ortamına nasıl uyarlanacağını anlatmaktadır. disiplin ve kriz yönetimine dair çeşitli güncel yaklaşımların yanısıra, sınıf ortamında karşılaşılan davranış sorunlarının çeşitleri ve bunlara nasıl müdahale edilebileceği de ders kapsamında ele alınmaktadır. Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı, grup etkileşimi, sınıfta kural oluşturma, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu bir öğrenme ortamı oluşturma gibi konular da tartışılacak hususlar arasındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Sınıf yönetimi nedir? Neden sınıfı yönetmemiz gerekir? Öğretmen kişiliği ve farklı sınıf yönetim stilleri | Wolfgang Ch.1-2 | |
2) | Davranış Analizi Modeli | Wolfgang Ch.3 | |
3) | Davranış Analizi Modeli (devam) | Wolfgang Ch.3 | |
4) | Pozitif Disiplin Modeli | Wolfgang Ch.4 | |
5) | Pozitif Disiplin Modeli (devam) | Wolfgang Ch.4 | |
6) | Aktif Disiplin Modeli | Wolfgang Ch.5 | |
7) | Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı | Wolfgang Ch. 7 | |
8) | Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı (devam) | Wolfgang Ch. 7 | |
9) | Glasser'ın Gerçeklik Terapisi, Kontrol Teorisi ve Kalite Okulları | Wolfgang Ch. 8 | |
10) | Hukuk Temelli Disiplin Modeli | Wolfgang Ch.9 | |
11) | Haysiyetli Disiplin | Wolfgang 7th Ed, Ch.9 | |
12) | Sevgi ve Mantıklı Disiplin Modeli | Wolfgang 7th Ed, Ch.8 | |
13) | Roger'ın Duygusal Destek Modeli | Wolfgang Ch.11 | |
14) | Okul ve Sınıfta Zorbalığı Önleme Sınıf Yönetiminde Önleyici Süreçler | Wolfgang 7th Edition, Ch.15 Wolfgang Ch.13 |
Ders Notları: | Wolfgang, C.H. (2001). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 5th Ed Wolfgang, C.H. (2009). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 7th Ed |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |