MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3104 Sınıf Yönetimi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:

• Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açiklayabilir
• Davranışçı, bilişsel ve insancıl yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur
• Kendi karakterine uygun sınıf yönetimi yaklaşımı ve modelini tespit edebilir
• Sınıf kurallarının oluşturulması, ödül-ceza, övgü-yaptırım kullanımı, zaman yönetimi, beden dili vb hususlarda, farklı modeller çerçevesinde bir davranış repertuarı oluşturabilir
• İstenmeyen öğrenci davranışlarını farklı yaklaşımlar çerçevesinde nasıl açıklayacağını ve bu davranışlara nasıl müdahale edeceğini bilir
• Önleyici sınıf yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği

Bu ders farklı disiplin ve sınıf yönetimi modellerinin, sınıfta düzeni ve etkili öğrenmeyi sağlamak adına, sınıf ortamına nasıl uyarlanacağını anlatmaktadır. disiplin ve kriz yönetimine dair çeşitli güncel yaklaşımların yanısıra, sınıf ortamında karşılaşılan davranış sorunlarının çeşitleri ve bunlara nasıl müdahale edilebileceği de ders kapsamında ele alınmaktadır. Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı, grup etkileşimi, sınıfta kural oluşturma, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu bir öğrenme ortamı oluşturma gibi konular da tartışılacak hususlar arasındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Sınıf yönetimi nedir? Neden sınıfı yönetmemiz gerekir? Öğretmen kişiliği ve farklı sınıf yönetim stilleri Wolfgang Ch.1-2
2) Davranış Analizi Modeli Wolfgang Ch.3
3) Davranış Analizi Modeli (devam) Wolfgang Ch.3
4) Pozitif Disiplin Modeli Wolfgang Ch.4
5) Pozitif Disiplin Modeli (devam) Wolfgang Ch.4
6) Aktif Disiplin Modeli Wolfgang Ch.5
7) Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı Wolfgang Ch. 7
8) Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı (devam) Wolfgang Ch. 7
9) Glasser'ın Gerçeklik Terapisi, Kontrol Teorisi ve Kalite Okulları Wolfgang Ch. 8
10) Hukuk Temelli Disiplin Modeli Wolfgang Ch.9
11) Haysiyetli Disiplin Wolfgang 7th Ed, Ch.9
12) Sevgi ve Mantıklı Disiplin Modeli Wolfgang 7th Ed, Ch.8
13) Roger'ın Duygusal Destek Modeli Wolfgang Ch.11
14) Okul ve Sınıfta Zorbalığı Önleme Sınıf Yönetiminde Önleyici Süreçler Wolfgang 7th Edition, Ch.15 Wolfgang Ch.13

Kaynaklar

Ders Notları: Wolfgang, C.H. (2001). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 5th Ed Wolfgang, C.H. (2009). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 7th Ed
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı