MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3102 | Eğitimde Ahlâk ve Etik | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğretmen adayları aşağıdaki özellikleri kazanacaklardır; 1. Ahlak ve etikle ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme, 2. Öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasındaki ilişkileri analiz edebilme, 3. Gerçek yaşamda karşılaşılan etik sorunlarda program geliştirme ilke, model ve kuramlarını uygulayabilme, 4. Etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilme, 5. Ahlaklı olmaya ve etik davranmaya istekli oluş |
I. Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; II. Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; III. Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; IV. Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; V. Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; VI. Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; VII. İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; VIII. Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; IX. Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; X. Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; XI. Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler | ||
2) | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler | ||
3) | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği | ||
4) | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği | ||
5) | Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği | ||
6) | Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | ||
7) | Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | ||
8) | Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler | ||
9) | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları | ||
10) | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | ||
11) | Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | ||
12) | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | ||
13) | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | ||
14) | Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen |
Ders Notları: | Bilen, M. (2009). Sağlıklı insan ilişkileri. Ankara: Anı Yayıncılık. Bilen, M. (2014). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi. Ertürk, S. (1993). Diktaci tutum ve demokrasi. Kültür Bakanliği. MEB. (2015). Eğitimciler için mesleki etik ilkeler. Erişim Adresi Milli Eğitim Bakanlığı Etik komisyonu. (2018). Etik nedir? Erişim Adresi: http://etik.meb.gov.tr/bilgi.html Nietzsche, F. (2003). Ahlakın Soykütüğü Üzerine. çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları. Nietzsche, F. (2009). İyinin ve kötünün ötesinde, Çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları. Özçelik, D. A. (2013). Okullarda ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D. A. (2014). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Senemoğlu, N. (2017). Gelişim öğrenme ve öğretim. (25. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Tepe, H. (2011). Etik ve metametik. Türkiye Felsefe Kurumu. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 83 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |