MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3101 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Türk eğitim sistemini, farklı boyutları ile özetler
• Türk eğitim sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımlar
• Türk milli eğitim sistemi içindeki yapılanmayı ve bu yapılanmadaki öğeleri listeler
• Bir okul yapısı içinde hiyerarşiye uygun olarak görev dağılımlarını sınıflandırır
• Bir öğretmen adayı olarak Türk eğitim sisteminin işleyişi ile ilgili bilmesi gereken kavramları tanımlar

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin temel ilke ve amaçları, eğitim ile ilgili yasalar ve Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi. Klasik ve modern eğitim yönetimi kuramları, okul yönetimi ve denetimi, insan kaynakları yönetimi, örgüt kültürü, karar verme, planlama ve değerlendirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk eğitim sistemine giriş ve okul yönetimi
2) Türk eğitim sisteminin tarihi temelleri
3) Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesi Milli Eğitim Bakanlığı'NIN organizasyonel yapısı
4) Türk eğitim sisteminin genel yapısı
5) Türk eğitim sisteminde son gelişmeler
6) Türk Eğitim Sisteminin sorunları
7) Okul Yönetimine Genel Bir Bakış
8) Vize
9) Öğrenme ve Öğretme Yönetimi
10) Liderlik ve Okul Kültürü
11) Finansal ve Fiziksel Kaynakların Yönetimi
12) Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi
13) Okulda Rehberlik ve Danışmanlık
14) Sistemi iyileştirmek için öneriler

Kaynaklar

Ders Notları: Dönmez, B., Ağaoğlu, E., Özdemir, S., Çalık, T., Sezgin, F. Şirin, H. & Kurt, T. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. S. Özdemir (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. Bakioğlu, A., Sarıkaya, A. K., Ala, Ş. N. D., Karsantık, İ., Gül, F. Ö., Güner, H., klo, M., Öznalbant, E., Tatık, R. Ş., Levent, A. F., Çakır, G. S., Alpaydın, Y., Yazıcı, E., Kentli, F. D. & Duman, S. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Ayhan, H., Oğuz, O., Oktay, A. (2010) 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. PegemA. Ada, S., Baysal, Z.N. (2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. PegemA. Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 5 10
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı