MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS2101 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Zeka, yaratıcılık, cinsiyet, kültür, sosyoekonomik statü, ırk ve etnik köken gibi öğrenci farklılıkları çerçevesinde öğretim sürecinin düzenlenmesine dair genel bir perspektif kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Öğrencilerin bireysel ve gruplar olarak sahip oldukları farklılıklarının öğretim çerçevesine nasıl bir etkisi olduğunu anlamak * Farklı öğrenme stillerini anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Farklı zeka türlerini ve düzeylerini, anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Öğrencilerde yaratıcılığı destekleyen ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarına dair anlayış ve farkındalık geliştirmek * Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarını kapsayan ve göz önünde bulunduran ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Sınıf ortamında motivasyonun önemini anlamak * Öğrencilerde motivasyonu nasıl destekleyeceğini bilmek ve buna uygun bir sınıf ortamı yaratmak. |
Öğrenen farklılıkları (zeka ve yaratıcılık); kişilik tipleri; öğrenme stilleri; kültürel, toplumsal, sosyal sınıfsal, ırksal, cinsiyet temelli, etnik ve sosyalleşme düzeyi açısından farklılıklar; motivasyon; çeşitli farklılıklara uyumlu sınıf ortamları ve dersler tasarlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve kısa bir giriş | ||
2) | Öğretim süreçlerinin temelleri ve öğrenen farklılıkları | Woolfolk Ch.1 - 4 | |
3) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Myers & Briggs, Keirsey & Bates, Catell -16PF) | Öğrenci sunumları | |
4) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Beş Büyük Kişilik Özelliği, Kolb, Honey& Mumford) | Öğrenci Sunumları | |
5) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Grasha & Riechmann , Gregorc, Felder) | Öğrenci Sunumları | |
6) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Fleming, Witkin, Hudson, Kirton) | Öğrenci Sunumları | |
7) | Kültür ve Toplum | Woolfolk Ch.5 | |
8) | Kültür, sosyalleşme ve eğitim | Ornstein Ch. 9 | |
9) | Sosyal sınıf, ırk ve okul başarısı | Ornstein Ch. 10 | |
10) | Eşit eğitim fırsatı sağlamak | Ornstein Ch. 11 | |
11) | Motivasyon | Woolfolk Ch.10-11 | |
12) | Motivasyon(devam) | Woolfolk Ch.10-11 | |
13) | Öğrenme ortamlarının oluşturulması | Woolfolk Ch.12 | |
14) | Öz-denetim, yaratıcılık ve tolerans için öğretmek | Woolfolk Ch.13 |
Ders Notları: | • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon. • Ornstein, A.C. , Levine, D.U. (1993). (5th Ed.) Foundations of Education, USA, Houghton Mifflin Company. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |