MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1106 | Eğitim Psikolojisi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak •Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlamak ve ortaya koymak • Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırabilmek • Farklı gelişim teorilerini sınıflandırabilmek • Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlamak • Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirmek ve tasvir etmek • Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz edebilmek • Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygulayabilmek |
Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Gelişime giriş ve fiziksel gelişim | Ders slaytları | |
2) | Bilişsel gelişim (devam) | Ders slaytları | |
3) | Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi | Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 | |
4) | Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) | Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 | |
5) | Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) | Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 | |
6) | Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) | Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 | |
7) | Psikososyal gelişim (Freud) | Yıldırım, et al. / Ch.4 | |
8) | Psikososyal gelişim (Freud) (devam) | Yıldırım, et al. / Ch.4 | |
9) | Davranışçı öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5 | |
10) | Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6 | |
11) | Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler | Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6 | |
12) | Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6 | |
13) | Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım | Woolfolk / Ch.8-9 | |
14) | Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı | Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7 |
Ders Notları: | • Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık. • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 83 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |