MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1106 Eğitim Psikolojisi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak
•Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlamak ve ortaya koymak
• Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırabilmek
• Farklı gelişim teorilerini sınıflandırabilmek
• Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlamak
• Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirmek ve tasvir etmek
• Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz edebilmek
• Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygulayabilmek

Dersin İçeriği

Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gelişime giriş ve fiziksel gelişim Ders slaytları
2) Bilişsel gelişim (devam) Ders slaytları
3) Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
4) Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
5) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
6) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
7) Psikososyal gelişim (Freud) Yıldırım, et al. / Ch.4
8) Psikososyal gelişim (Freud) (devam) Yıldırım, et al. / Ch.4
9) Davranışçı öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5
10) Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6
11) Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6
12) Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6
13) Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım Woolfolk / Ch.8-9
14) Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7

Kaynaklar

Ders Notları: • Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık. • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 15 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı