|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişime giriş ve fiziksel gelişim |
Ders slaytları |
2) |
Bilişsel gelişim (devam) |
Ders slaytları |
3) |
Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi |
Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
4) |
Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) |
Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
5) |
Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) |
Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
6) |
Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) |
Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
7) |
Psikososyal gelişim (Freud) |
Yıldırım, et al. / Ch.4 |
8) |
Psikososyal gelişim (Freud) (devam) |
Yıldırım, et al. / Ch.4 |
9) |
Davranışçı öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5 |
10) |
Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6 |
11) |
Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler |
Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
12) |
Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
13) |
Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım |
Woolfolk / Ch.8-9 |
14) |
Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı |
Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|