MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1102 | Eğitim Felsefesi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak Evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeleri benimsetmek ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansıtmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Felsefeye ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. 2. Temel felsefi akımlar hakkında bilgi sahibi olur. 3.Eğitim ve felsefe ilişkisini fark eder. 4. Eğitim felsefesi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların özelliklerini kavrar. 5. Eğitime yönelik felsefi tercihlerini oluşturur. 6.Kendi eğitim felsefesi anlayışını oluştururken Eğitim yaklaşımlardan nasıl ve neden yararlanacağını açıklar. 7.Önemli felsefecilerin eğitim hakkındaki görüşlerini bilir. 8. Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri hakkında bilgi sahibi olur. 9.Türkiye'de etkili olan düşünce ve eğitim akımları hakkında bilgi sahibi olur. |
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi akımları (Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçu eğitim, eleştirel eğitim vb.); İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vb.) eğitim görüşleri; bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye?de etkili olan düşünce akımları; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Felsefenin Günlük Yaşamla İlişkisi | ||
2) | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları | ||
3) | Felsefi Temel Kavramlar | ||
4) | Temel felsefi akımlar | ||
5) | Temel Felsefi Akımlar | ||
6) | Eğitim ve Felsefe İlişkisi/Eğitim Felsefesinde Yaklaşımlar | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Batı Felsefecilerinin eğitim görüşleri | ||
9) | Türk felsefecilerin eğitim görüşleri | ||
10) | İslam felsefecilerinin eğitim görüşleri | ||
11) | Atatürk'ün eğitime ilişkin görüşleri | ||
12) | Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim | ||
13) | Türkiye'de etkili olan düşünce akımları | ||
14) | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler |
Ders Notları: | -Cevizci, A. (2010) Felsefeye giriş, Ankara: Nobel Yayınları. -Cevizci, A. (2011) Eğitim felsefesi, Ankara: Say Yayınları. -Direk, N. (2002). Küçük prens üzerine düşünmek,İstanbul:Pan Yayıncılık. -Friere, P. (2010). Eleştirel pedagoji. (Çev.D.Hattatoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. -Gaarder,J.(2002).Sofi?nin dünyası.(Çev.S.Yücesoy).İstanbul: Pan Yayıncılık. -Gutek,G.(2006).Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar.(Çev.N.Kale). Ankara:Ütopya Yayınları. -Topses, G. (1982). Eğitim Felsefesi Temel Sorunları. Dayanışma yayınları -Sönmez, V. (2007). Eğitim felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |