|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Öğretmenlik mesleğini anlamak |
Ders slaytları |
2) |
Etkili öğretmenin özellikleri |
Ders notları |
3) |
Eğitim sosyolojisi |
Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education”. The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) |
4) |
Eğitim sosyolojisi |
Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 12th Edition Ch.10 |
5) |
Eğitim sosyolojisi (devam) |
Ornstein & Levine, 12th ed / Ch.10-11 |
6) |
Eğitim sosyolojisi (devam) |
Ornstein & Levine, 12th Ed / Ch11 |
7) |
Eğitim tarihi (dünya) |
Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3 |
8) |
Eğitim tarihi / Dünya (devam) |
Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3 |
9) |
Eğitim felsefesi |
Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12 |
10) |
Eğitim Felsefesi |
Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12 |
11) |
Eğitim öncüleri |
Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4 |
12) |
Eğitim öncüleri(devam) |
Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4 |
13) |
Eğitim tarihi / Türkiye |
* Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides |
14) |
Eğitim tarihi / Türkiye (devam) |
* Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|