ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4112 Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Yapay zekanın temel kavramları bilme, yapay zeka uygulamaları, yapay zeka bileşenleri ve türleri, eğitimde yapay zeka uygulamaları, büyük veri kavramı, öğrenme analitiklerinin yapısı ve uygulamaları, uyarlanabilir öğrenme ortamları tasarımı, uyarlanabilir ölçme tasarımı 

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Zeka ile yapay zeka arasında ilişki kurar
Yapay zekanın bileşenlerini tanımlar
Yapay zeka için veri kaynaklarını tanımlar
Uzman sistemlere dayalı bir sistem tasarlar
Yapay zeka algoritmaları geliştirir
Makine öğrenmesi için gerekli yöntemleri uygular
Eğitimde büyük veri kavramını tanımlar
Öğrenme analitikleri tasarımı yapar

Dersin İçeriği

Zekâ ve özellikleri; yapay zekânın tarihçesi, güncel durumu ve uygulama alanları; uzman sistemler; uzman sistemlerin kullanım alanları, bileşenleri, özellikleri, tasarımı; uzman sistemlerin eğitimde kullanımı; zeki öğrenme sistemleri; eğitimde büyük veri; öğrenme analitikleri; eğitsel ajan; uyarlanabilir öğrenme ve uyarlanabilir ölçme; mantıksal programlamada program geliştirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zeka ve yapay zeka, temel kavramlar
2) Yapay zekanın tarihçesi
3) Yapay zekanın bileşenleri ve türleri
4) Uzman sistemler
5) Makine öğrenmesi
6) Yapay zeka algoritmaları (sınıflama)
7) Yapay zeka algoritmaları (kestirim)
8) Ara Sınav
9) Yapay zeka algoritmaları (betimleme)
10) Öneri ve karar-destek sistemleri
11) Büyük veri
12) Öğrenme Analitikleri
13) Eğitsel Ajan uygulamaları
14) Uyarlanabilir öğrenme sistemleri

Kaynaklar

Ders Notları: Ders Kitapları: ElAtia, S., & Ipperciel, D. (Eds.). (2016). Data mining and learning analytics: applications in educational research. John Wiley & Sons. Forbus, K. D., & Feltovich, P. J. (2001). Smart machines in education: the coming revolution in educational technology. MIT Press. Looi, C. K., McCalla, G., & Bredeweg, B. (Eds.). (2005). Artificial intelligence in education: supporting learning through intelligent and socially informed technology (Vol. 125). IOS Press. Montebello, M. (2018). AI Injected e-Learning. Springer.
Diğer Kaynaklar: YOK

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 10
Sunum % 0
Projeler 2 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 15 30
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı