MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4104 Mobil Programlama Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mobil işletim sistemleri, tasarım yapıları, medya araçlarını, kullanıcı arayüz ve kontrollerini tanıtmak ve web görünümleri, veritabanı kullanımı ve mobil tabanlı oyun geliştirmeyi öğretmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Mobil programlamaya ilişkin temel kavramları söyler.
Mobil uygulama geliştirme araçlarını kullanır.
Mobil programlamada farklı tasarım yapıları geliştirir.
Mobil programlamada ses, resim ve video gibi medya araçlarını kullanır.
Mobil oyun geliştirir.

Dersin İçeriği

Mobil programlamaya ilişkin temel kavramlar; mobil işletim sistemleri; farklı tasarım yapıları; donanım bileşenleri; mobil uygulama geliştirme araçları; sensörler; emülatörler; ses, resim ve video gibi medya araçlarını kullanma; harita servisleri; görsel bileşenler; kullanıcı arayüzü ve kontroller; hafıza yönetimi; sekmeler; araçlar; tablo görünümleri; web görünümleri; veritabanı kullanımı; web servis; mobil tabanlı oyun geliştirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Mobil programlamaya giriş
3) Mobil işletim sistemleri
4) Mobil uygulama geliştirme araçları-1
5) Mobil uygulama geliştirme araçları(Devam)
6) Mobil ortamlarda farklı tasarım yapıları/kullanıcı arayüzleri
7) Sensörler, emülatörler
8) Ara Sınav
9) Ses, resim ve video gibi medya araçlarını kullanma
10) Harita servisleri, görsel bileşenler
11) Mobil web görünümleri
12) Mobil Platformlarda Veri tabanı Kullanımı
13) Mobil Oyun geliştirme
14) Mobil Oyun geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları: Web site: http://appinventor.mit.edu/explore/front.html Walter, D., & Sherman, M. (2014). Learning MIT app inventor: A hands-on guide to building your own android apps. Pearson Education. Ayan, B. (2015). Appinventor ile mobil uygulama geliştirme. Abaküs Yayınevi.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 25 25
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı