MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4103 Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilerin eğitimde teknoloji planlaması yapabilmesi ve teknolojiyi eğitim içerisine entegre edebilme sürecine dair bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Teknoloji planlaması yapar
Teknoloji planı değerlendirir
Teknoloji entegrasyonu modellerini uygular
Teknoloji entegrasyonu modellerini bilir
Teknoloji entegrasyonu sürecini bilir

Dersin İçeriği

Teknolojik değişim ve yenilik; teknoloji liderliği; teknoloji planlaması ve önemi; teknoloji planlama model ve yaklaşımları; yeniliğin yayılımı kuramı; teknolojiyi planlama süreci; teknoloji planının uygulanması ve değerlendirilmesi; BT’nin derslere entegrasyonunun nedenleri; BT alanındaki gelişmeler-öğrenme ortamlarının tasarımı ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri: öğrenme kuramları ve teknoloji entegrasyonunun stratejileri ilişkisi; teknoloji entegrasyonu modelleri; teknoloji entegrasyonunun başarısını etkileyen faktörler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması
2) BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle entegrasyonu nedir?
3) Okullarda BİT kullanılmalı mı? Niçin? Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler
4) Rogers’ Yeniliğin Yaylımı Teorisi Teknoloji Entegrasyonu nedir? Ne değildir?
5) Okullarda BİT entegrasyonunda var olan durum Alan ile ilgili tanımlar
6) Teknoloji Entegrasyonunu Planlama Süreci ne demek? Aşamaları
7) Ders Bazında Teknoloji entegrasyonunu planlama modelleri?
8) Ara Sınav
9) Ders Bazında Teknoloji entegrasyonunu planlama modelleri? (Devam)
10) Okul Teknoloji Planlaması Teknoloji planlamasının boyutları
11) Teknoloji planlamasının başarısını etkileyen faktörler Teknoloji planlamasının uygulamayı etkileyen faktörler Karşılaşılan zorluklar
12) MEB ve özel okullarındaki mevcut durum Okul teknoloji koordinatörlerinin nitelikleri, görev, rol ve sorumlulukları nedir? Okul Teknoloji Koordinatörlerinin Eğitimi
13) Okullarda Teknoloji Planlama Modelleri Mccnab(1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli tartışması
14) Okullarda Teknoloji Planlama Modelleri Mccnab(1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli tartışması(Devam)

Kaynaklar

Ders Notları: Frazier, M. & Bailey, G.D. (2006) The technology coordinator’s handbook, ISTE Publication, Eugene, Oregon ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers.
Diğer Kaynaklar: Saban, A. (2006) Okul Teknoloji Planlaması: İlköğretim Okulları için uygulamalı bir model önerisi ve öğretmen yetiştirme sistemi açısından sonuçları, Basılmamış Doktora tezi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 35
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı