MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4103 | Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilerin eğitimde teknoloji planlaması yapabilmesi ve teknolojiyi eğitim içerisine entegre edebilme sürecine dair bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Teknoloji planlaması yapar Teknoloji planı değerlendirir Teknoloji entegrasyonu modellerini uygular Teknoloji entegrasyonu modellerini bilir Teknoloji entegrasyonu sürecini bilir |
Teknolojik değişim ve yenilik; teknoloji liderliği; teknoloji planlaması ve önemi; teknoloji planlama model ve yaklaşımları; yeniliğin yayılımı kuramı; teknolojiyi planlama süreci; teknoloji planının uygulanması ve değerlendirilmesi; BT’nin derslere entegrasyonunun nedenleri; BT alanındaki gelişmeler-öğrenme ortamlarının tasarımı ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri: öğrenme kuramları ve teknoloji entegrasyonunun stratejileri ilişkisi; teknoloji entegrasyonu modelleri; teknoloji entegrasyonunun başarısını etkileyen faktörler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması | ||
2) | BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle entegrasyonu nedir? | ||
3) | Okullarda BİT kullanılmalı mı? Niçin? Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler | ||
4) | Rogers’ Yeniliğin Yaylımı Teorisi Teknoloji Entegrasyonu nedir? Ne değildir? | ||
5) | Okullarda BİT entegrasyonunda var olan durum Alan ile ilgili tanımlar | ||
6) | Teknoloji Entegrasyonunu Planlama Süreci ne demek? Aşamaları | ||
7) | Ders Bazında Teknoloji entegrasyonunu planlama modelleri? | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Ders Bazında Teknoloji entegrasyonunu planlama modelleri? (Devam) | ||
10) | Okul Teknoloji Planlaması Teknoloji planlamasının boyutları | ||
11) | Teknoloji planlamasının başarısını etkileyen faktörler Teknoloji planlamasının uygulamayı etkileyen faktörler Karşılaşılan zorluklar | ||
12) | MEB ve özel okullarındaki mevcut durum Okul teknoloji koordinatörlerinin nitelikleri, görev, rol ve sorumlulukları nedir? Okul Teknoloji Koordinatörlerinin Eğitimi | ||
13) | Okullarda Teknoloji Planlama Modelleri Mccnab(1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli tartışması | ||
14) | Okullarda Teknoloji Planlama Modelleri Mccnab(1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli tartışması(Devam) |
Ders Notları: | Frazier, M. & Bailey, G.D. (2006) The technology coordinator’s handbook, ISTE Publication, Eugene, Oregon ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers. |
Diğer Kaynaklar: | Saban, A. (2006) Okul Teknoloji Planlaması: İlköğretim Okulları için uygulamalı bir model önerisi ve öğretmen yetiştirme sistemi açısından sonuçları, Basılmamış Doktora tezi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |