MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4101 | Fiziksel Programlama | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere fiziksel programlama ve robotların eğitimde kullanılması ve bununla ilgili projelerin geliştirilmesi sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Robot kavramını bilir ve açıklar. Fiziksel programlama ve robot programlamaya ilişkin kavramları bilir. Farklı yapıdaki robot programlama dillerini kullanarak robotları kontrol eden ve çalıştıran programlar oluşturur. Farklı yapıda robotlar oluşturarak projeler hazırlar. |
Fiziksel programlama ve robotlar; robot yapısı ve mimarisi; robot türleri ve eğitsel amaçlı robotlar; fiziksel programlamada mekanik bileşenler; fiziksel programlamada elektromekanik bileşenler; fiziksel programlamada elektronik bileşenler; fiziksel programlama yazılımları ve ortamları; fiziksel programlamada kullanılan yapılar; robot tabanlı proje geliştirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | ||
2) | Robot tanımı, yapısı, bileşenleri ve çeşitleri | ||
3) | Sensör kavramı, tanımı, çeşitleri ve kullanımı Motor kavramı, tanımı, çeşitleri ve kullanımı | ||
4) | Robot yazılımı tanıtımı ve kurulumu | ||
5) | Veri türleri, değişken, sabit ve dizi kavramları | ||
6) | Koşullu ifadeler ve karar verme yapıları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Döngü kavramı ve çeşitleri | ||
9) | Alt yordam ve fonksiyonlar | ||
10) | Debugging (Hata giderme) | ||
11) | Proje çalışması | ||
12) | Proje çalışması | ||
13) | Proje çalışması | ||
14) | Proje çalışması |
Ders Notları: | Lu, W. (2016). Beginning Robotics Programming in Java with LEGO Mindstorms. A Press: New York. Joshua Noble, "Programming Interactivity: A Designer's Guide to Processing, Arduino, and Openframeworks", O'Reilly. Tom Igoe, "Making Things Talk: Using Sensors, Networks, and Arduino to see, hear, and feel your world", O'Reilley. |
Diğer Kaynaklar: | Salemi, B. (2014). Robot Building for Teens. Nelson Education. Baichtal, J., & Messerschmidt, T. (2014). Robot Builder: The Beginner's Guide to Building Robots. Pearson Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |