MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4101 Fiziksel Programlama Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere fiziksel programlama ve robotların eğitimde kullanılması ve bununla ilgili projelerin geliştirilmesi sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Robot kavramını bilir ve açıklar.
Fiziksel programlama ve robot programlamaya ilişkin kavramları bilir.
Farklı yapıdaki robot programlama dillerini kullanarak robotları kontrol eden ve çalıştıran programlar oluşturur.
Farklı yapıda robotlar oluşturarak projeler hazırlar.

Dersin İçeriği

Fiziksel programlama ve robotlar; robot yapısı ve mimarisi; robot türleri ve eğitsel amaçlı robotlar; fiziksel programlamada mekanik bileşenler; fiziksel programlamada elektromekanik bileşenler; fiziksel programlamada elektronik bileşenler; fiziksel programlama yazılımları ve ortamları; fiziksel programlamada kullanılan yapılar; robot tabanlı proje geliştirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Robot tanımı, yapısı, bileşenleri ve çeşitleri
3) Sensör kavramı, tanımı, çeşitleri ve kullanımı Motor kavramı, tanımı, çeşitleri ve kullanımı
4) Robot yazılımı tanıtımı ve kurulumu
5) Veri türleri, değişken, sabit ve dizi kavramları
6) Koşullu ifadeler ve karar verme yapıları
7) Ara Sınav
8) Döngü kavramı ve çeşitleri
9) Alt yordam ve fonksiyonlar
10) Debugging (Hata giderme)
11) Proje çalışması
12) Proje çalışması
13) Proje çalışması
14) Proje çalışması

Kaynaklar

Ders Notları: Lu, W. (2016). Beginning Robotics Programming in Java with LEGO Mindstorms. A Press: New York. Joshua Noble, "Programming Interactivity: A Designer's Guide to Processing, Arduino, and Openframeworks", O'Reilly. Tom Igoe, "Making Things Talk: Using Sensors, Networks, and Arduino to see, hear, and feel your world", O'Reilley.
Diğer Kaynaklar: Salemi, B. (2014). Robot Building for Teens. Nelson Education. Baichtal, J., & Messerschmidt, T. (2014). Robot Builder: The Beginner's Guide to Building Robots. Pearson Education.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 20 20
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı