ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3114 | Öğretimde Materyal Tasarımı | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | : Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının; öğretim teknolojileri sayesinde öğretme sürecinde kullanılabilecek materyal ve mesaj tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibi olarak materyal seçme, tasarlama, geliştirme ve değerlendirme gibi aşamalarda yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar Öğretimde araç-gereç/materyal kullanımının önemini ve öğrenme arasındaki bağlantıyı kavrar Materyal tasarım ilkelerini bilir Mesaj tasarım ilkelerini bilir Materyal seçiminde dikkat edilecek hususları bilir Tasarım ilkelerine uygun eğitsel materyaller tasarlar, geliştirir ve değerlendirir |
İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri; öğretim analizi; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri; öğretim materyali seçim süreci; görsel tasarım ilke ve öğeleri; mesaj tasarım ilkeleri; materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; ders materyali geliştirme yaklaşımları; görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme; etkileşimli materyal geliştirme; güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı; eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş ve tanıtım | ||
2) | İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri | ||
3) | Öğretim analizi | ||
4) | Öğrenme -öğretme araç, gereç ve materyalleri | ||
5) | Öğretim materyali seçim süreci | ||
6) | Görsel tasarım ilke ve öğeleri | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Mesaj tasarım ilkeleri | ||
9) | Materyal tasarım ve geliştirme ilkeleri | ||
10) | Ders materyali geliştirme yaklaşımları | ||
11) | Görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme | ||
12) | Etkileşimli materyal geliştirme | ||
13) | Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı | ||
14) | Eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme |
Ders Notları: | Ders Kitapları: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Süleyman Sadi Seferoğlu, Pegem Akademi Yayıncılık Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör(ler) : Özcan Demirel Eralp Altun, Pegem Akademi Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 10 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |