ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3113 | Medya Okuryazarlığı | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı odaklı medya okuryazarlığı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İnternet ve sosyal medyanın nasıl bilinçli kullanılacağını anlar Algı yönetimini anlar Medya ve internete yönelik hukuki hakları ve sorumlulukları bilir Medyanın kültür üzerindeki etkilerini analiz eder Bilgi okuryazarlığı kavramını bilir |
Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı Okuryazarlık kavramı | ||
2) | Bilgi okuryazarlığı Okuryazarlık türleri | ||
3) | İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | ||
4) | Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | ||
5) | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Haber yayma gücü | ||
6) | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Medya ve algı yönetimi | ||
7) | Arasınav | ||
8) | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | ||
9) | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | ||
10) | Medyada dil kullanımı | ||
11) | Haberlerin değeri ve nitelik analizi | ||
12) | Popüler kültür | ||
13) | Medyada kadın ve erkek rolleri | ||
14) | Tüketim kültürü ve reklamlar Medyada stereotipleştirme |
Ders Notları: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |