ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3111 | Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin kuram ve modeller çerçevesinde eğitim yazılımı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Eğitim yazılımı kavramını tanımlar. Eğitim yazılımı türlerini açıklar. Farklı eğitim yazılım türlerini karşılaştırır. Eğitim yazılımı ile öğrenme-öğretme kuramlarını ilişkilendirir. Bir yazılım geliştirme süreç modeline göre eğitim yazılımı tasarlar. Yazılım geliştirme araçlarını kullanarak eğitim yazılımı geliştirir. Değerlendirme modelleri çerçevesinde eğitim yazılımını değerlendirir. |
Temel kavramlar; farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri; bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları; yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi; öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme; yazılım senaryosu geliştirme; yazılım için arayüz tasarımı; geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması | ||
2) | Eğitim Yazılımı ile ilgili Temel Kavramlar | ||
3) | Eğitim Yazılımı Türleri | ||
5) | Eğitim Yazılımı Türleri | ||
5) | Eğitim Yazılımı ve Öğrenme-Öğretim Kuramları İlişkisi | ||
6) | Yazılım Geliştirme Süreç Modelleri | ||
7) | Arasınav | ||
8) | Eğitsel Yazılım Tasarlama Süreci | ||
9) | Eğitsel Yazılım Tasarlama Süreci | ||
10) | Eğitsel Yazılım Geliştirme Süreci | ||
11) | Yazılım Geliştirme Araçları | ||
12) | Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi | ||
13) | Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi | ||
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları: | Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık Hannafin, M. J. ve Peck, K. L. (1988). The design, development, and evaluation of instructional software. Macmillan Publishing. Şimşek, N. (1999). Öğretim yazılımları. Ankara: Siyasal Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |