ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET3111 Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin kuram ve modeller çerçevesinde eğitim yazılımı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Eğitim yazılımı kavramını tanımlar.
Eğitim yazılımı türlerini açıklar.
Farklı eğitim yazılım türlerini karşılaştırır.
Eğitim yazılımı ile öğrenme-öğretme kuramlarını ilişkilendirir.
Bir yazılım geliştirme süreç modeline göre eğitim yazılımı tasarlar.
Yazılım geliştirme araçlarını kullanarak eğitim yazılımı geliştirir.
Değerlendirme modelleri çerçevesinde eğitim yazılımını değerlendirir.

Dersin İçeriği

Temel kavramlar; farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri; bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları; yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi; öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme; yazılım senaryosu geliştirme; yazılım için arayüz tasarımı; geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması
2) Eğitim Yazılımı ile ilgili Temel Kavramlar
3) Eğitim Yazılımı Türleri
5) Eğitim Yazılımı Türleri
5) Eğitim Yazılımı ve Öğrenme-Öğretim Kuramları İlişkisi
6) Yazılım Geliştirme Süreç Modelleri
7) Arasınav
8) Eğitsel Yazılım Tasarlama Süreci
9) Eğitsel Yazılım Tasarlama Süreci
10) Eğitsel Yazılım Geliştirme Süreci
11) Yazılım Geliştirme Araçları
12) Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
13) Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık Hannafin, M. J. ve Peck, K. L. (1988). The design, development, and evaluation of instructional software. Macmillan Publishing. Şimşek, N. (1999). Öğretim yazılımları. Ankara: Siyasal Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 10
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı