MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET3105 Bilişim Öğretim Programları Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bilişim öğretim programı geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermek ve bilişim öğretim programlarını tanıtmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilişim derslerinin öğretim programlarını tanır.
Bilişim derslerinin geliştirildiği yaklaşımları anlar.
Bilişim derslerini eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; bilişim dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel bilişim dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasında bilişim dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2) Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
3) Bilişim öğretim programlarının yapısı
4) Bilişim öğretim programlarının yapısı
5) Bilişim öğretim programlarının yapısı
6) Bilişim öğretim programlarının hazırlanması
7) Bilişim öğretim programlarının hazırlanması
8) Bilişim öğretim programlarının kazanımlarının incelenmesi
9) Bilişim öğretim programlarında değerlendirme
10) Ara Sınav
11) Bilişim öğretim programlarında değerlendirme
12) Yeni Bir Bilişim Öğretim Programı Tasarısı Hazırlama: Amaçlar ve İçerik
13) Yeni Bir Bilişim Öğretim Programı Tasarısı Hazırlama: Kazanımlar
14) Yeni Bir Bilişim Öğretim Programı Tasarısı Hazırlama: Sınama ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Darling-Hammond L. (2006). Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs. John Wiley & Sons, Inc. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. McNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. Zook K. B. (2000). Instructional design for classroom teaching and learning. Wadsworth Publishing.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı