MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3103 | Web Tabanlı Programlama | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı,öğrencilerin tam olarak fonksiyonel bir eğitsel web sitesi tasarımı yapabilmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Eğitim amaçlı bir web sitesinin nasıl tasarlandığını, geliştirildiğini ve değerlendirildiğini öğreneceklerdir. |
Ders temel dört bölümden oluşmaktadır (Web ortamı, HTML5, Grafikler, Çoklu ortam ve Etkileşim). Bölüm I; web ortamı temel kavramları, çalışma süreci gibi tasarımcıları web ortamında tasarım için hazırlayan konuları kapsamaktadır. Bölüm 2'de HMTL5 tagları ve kullanımı verilmektedir. Bölüm 3'de web grafikleri ve web'de kullanılan web formatları ve web için grafik üretimi anlatılmaktadır. Bölüm 4 ise çokluortam ve etkileşimi kapsamaktadır. Burada webde animasyon kullanımı, ses ve çoklu ortam özelliklerinin tasarımına odaklanılmaktadır. Ayrıca yeni teknolojiler ve tasarım programları (CSS3, HTML5, Javascript, Adobe Edge) üzerinde de durulmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Web ortamı için tasarım ilkeleri | ||
3) | Web için grafik tasarımı ve kullanımı | ||
4) | Çokluortam ve etkileşim: Web'de animasyon, ses ve etkileşim öğelerinin tasarımı | ||
5) | Çokluortam ve etkileşim: Web'de animasyon, ses ve etkileşim öğelerinin tasarımı | ||
6) | Web tasarımında yeni teknolojiler | ||
7) | HTML5 | ||
8) | HTML5 | ||
9) | CSS 3 | ||
10) | Javascript | ||
11) | Javascript | ||
12) | Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme | ||
13) | Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme | ||
14) | Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme |
Ders Notları: | Lane, J., Barker, T., Lewis, J.R. & Moscovitz, M. (2012). Foundation Website Creation with HTML5, CSS3, and JavaScript. http://libris.bahcesehir.edu.tr/ |
Diğer Kaynaklar: | Clark, R., Studholme, O., Murphy, C. & Manian, D. (2012). Beginning HTML5 and CSS3. http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Pfaffenberger, B. (2004). HTML, XHTML, and CSS bible. Ebook: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Horton, S. (2000). Web teaching guide, London: Yale Unv. Press. [See also http://www.webteachingguide.com/] Lane, J. (2008). Foundation Website Creation with CSS, XHTML, and JavaScript. Ebook: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Lynch, P.L. & Horton, S. (2002).Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, http://www.webstyleguide.com/index.html?/contents.html. Morris, T.F. (2010).Web Development and Design Foundations with XHTML (5th Edition). Addison Wesley. W3Shools. http://www.w3schools.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |