MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3101 | Eğitimde Modelleme ve Tasarım | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | 2D ve 3D modellerinde 2D ve 3D tasarımın temellerini anlaşılması; 2D ve 3D tasarım ve modelleme sürecinde, yapı, tasarım, teknikler ve metodolojilerin bilinmesi; 2D ve 3D tasarım modelleme ile ilgili temel kavramları ve araçların anlaşılması; Modelleme, aydınlatma, doku ve render gibi temel uygulamaları kullanabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 2D ve 3D tasarım ve modellemeye etki eden teknolojik eğilimleri tanırlar. 2D ve 3D tasarım ve modelleme geliştirme sürecinde 2D ve 3D'nin yapısı ve özelliklerini bilirler. 2D ve 3D tasarım ve modelleme geliştirme sürecinin gerekliliklerini yerine getirebilirler. 2D ve 3D tasarım ve modelleme geliştirme uygulaması yapabilirler. |
İki boyut ve 3 boyut kavramı; 3 boyutlu modelleme; 3 boyutlu modelleme yöntem ve teknikleri; 3 boyutlu modelleme yazılımları; serbest ve koordinatlı 3B modelleme mantığı; 3 boyutlu modellemede 2 boyutlu çizim; 2 boyutludan 3 boyutluya transformasyonlar; 3 boyutlu modelleme teknikleri; ileri seviyede modelleme; Işık, kamera, kamera hareketleri, Nesne hareketleri; Bilgisayar ortamında 3 boyutlu çizim; Bilgisayar ortamında 3 boyutlu modelleme ilkeleri; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı | ||
2) | 2D ve 3D tasarım ve modellemenin özellikleri | ||
3) | 2D ve 3D tasarım ve modelleme tarihçesi | ||
4) | 2D modelleme geliştirme araçlarının tanıtımı: Photoshop, Illustrator, Corel | ||
5) | 3D modelleme geliştirme araçlarının tanıtımı: Rhino, Blender, Adobe Dimension; Maya, 3D MAX, CINEMA 4D | ||
6) | 2D ve 3D modelleme modellerinin incelenmesi | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | 2D modellemede tasarım | ||
9) | 3D modellemede tasarım | ||
10) | 3D modellemede geometri | ||
11) | 3D yüzeyinin işlenmesi | ||
12) | Doku ve materyaler (görsel, sözsel) | ||
13) | Render | ||
14) | Işık, kamera, açı ve navigasyon yönetimi |
Ders Notları: | Kerlow, I. (2009).The Art of 3D Computer Animation and Effects, Fourth Edition. Publisher: John Wiley & Sons. Vaughan, W. (2011). [digital]Modeling by William Vaughan, Publisher: New Riders. Mongeon, B. (2015).3D Technology in Fine Art and Craft, Focal Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | 14 | % 5 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |