ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2114 Özel Eğitim ve Teknoloji Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere özel öğretimde kullanılan öğretim teknolojileri ve bununla ilgili projelerin geliştirilmesi sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Özel eğitim gruplarını tanır
Özel eğitim grupları için geliştirilen öğretim teknolojilerini bilir
Özel eğitim grupları için teknoloji içerikli proje tasarlar ve geliştirir
Özel eğitim gruplarının öğrenme ihtiyaçlarını bilir
Özel eğitim gruplarının teknoloji ile ilişkisini anlar

Dersin İçeriği

Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler; özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları; özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler; özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi; işitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri; üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri; herhangi bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli özgün bir uygulama fikri geliştirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Özel eğitime giriş
3) Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler
4) Özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları
5) Özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler
6) Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi
7) Arasınav
8) Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci
9) Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci
10) İşitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri
11) Görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri
12) Otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri
13) Üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri
14) Diğer özel eğitim gruplarındaki öğrenciler için öğretim teknolojileri

Kaynaklar

Ders Notları: Ders Kitapları: H. Ferhan Odabaşı. 2018. Özel Eğitim ve Eğitim Teknolojisi. Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı