ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2114 | Özel Eğitim ve Teknoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere özel öğretimde kullanılan öğretim teknolojileri ve bununla ilgili projelerin geliştirilmesi sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Özel eğitim gruplarını tanır Özel eğitim grupları için geliştirilen öğretim teknolojilerini bilir Özel eğitim grupları için teknoloji içerikli proje tasarlar ve geliştirir Özel eğitim gruplarının öğrenme ihtiyaçlarını bilir Özel eğitim gruplarının teknoloji ile ilişkisini anlar |
Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler; özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları; özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler; özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi; işitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri; üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri; herhangi bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli özgün bir uygulama fikri geliştirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Özel eğitime giriş | ||
3) | Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler | ||
4) | Özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları | ||
5) | Özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler | ||
6) | Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi | ||
7) | Arasınav | ||
8) | Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci | ||
9) | Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci | ||
10) | İşitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri | ||
11) | Görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri | ||
12) | Otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri | ||
13) | Üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri | ||
14) | Diğer özel eğitim gruplarındaki öğrenciler için öğretim teknolojileri |
Ders Notları: | Ders Kitapları: H. Ferhan Odabaşı. 2018. Özel Eğitim ve Eğitim Teknolojisi. Pegem Akademi. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |