ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2112 | Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Eğitimde oyunlaştırma ilk olarak oyunu genel hatlarıyla anlatan, tartışan ve ilgili kavramlar ve teoriler hakkında düşündüren bir ders olarak başlar. Ardından oyun elementleri, mekanikleri, bileşenleri ve dinamikleri ile oyun ve oyunlaştırma arasındaki bağlantıyı kurmaya çalışarak kavramı oluşturan psikolojik ve teorik altyapıyı vermeye çalışır. Bu derste öğrenciler oyunlaştırma tasarımına doğru uygulamaya yönelik etkinliklerle uğraşırken oyunların ve oyunlaştırmanın eğitimde nasıl kullanılabileceğine dair hem fiziksel hem de dijital örnekler gösterilir. Öğrenciler oyunlaştırma kavramını ve onu çevreleyen unsurları çeşitli etkinliklerle öğrenebilecekleri ve uygulayabilecekleri ortamlara sahip olurlar. Bu nedenle, bu derste oyunların ve oyun elementlerinin eğitimde ve öğretimde kullanılmasını derinlemesine analiz edeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis); oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İlk hafta için okuma yoktur Ders izlencesi (Syllabus) Tanışma Sorular | ||
2) | 1. Oyunların eğitimdeki tarihi 2. New Media Consortium and the EDUCAUSE Learning Initiative Horizon Raporu 2015 3. Öğrenciler değişti mi? 4. 21.yy becerileri 5. Educating the Millennial Generation (Bölüm 1, Hirumi, 2010) 6. Tobias & Fletcher (2011). Bölüm 2 | ||
3) | Ödev 2.1 Sunum Okumalar: 1. Principles of Playing Games for Learning (Bölüm 2, Hirumi, 2010) 2. En iyi öğrenme için oyun elementleri -Öğrenme teorileri | ||
4) | Ödev 3.1. Konu seçimi ve bölüm özeti paylaşımı -Oyun temelli öğrenme nedir? Oyunlaştırma nedir? -Oyunları neler engaging yapar? (Prensky, 2001, Bölüm 5&7) | ||
5) | Ödev 2.2 Sunum Okumalar: 1. Prensky (2001) Bölüm 12 Oyun-temelli öğretim 2. Schell (2008) Bölüm 10: -Oyun Türleri -Oyun Mekanikleri 3. Gamification – Oyunlaştırmada kullanılan Elementler - I 4. Konu Alanlarına göre Oyunlar (Science, Math, Language, Social, Health) (Section II, Hirumi, 2010) | ||
6) | Ödev 1. Oyunlaştırma Kritiği Ödev 2.3 Sunum Okumalar: -Bölüm 10, 11, 14 (Hirumi, 2010) -Tobias&Fletcher (2011). Bölüm 6 -Eğitsel Oyunları sınıf içine entegre etme -Nasıl kullanırız? -Öğrenme Modelleri -PowerPoint oyunları Eğitsel oyunlaştırma araştırmaları -Metodlar -Prosedürler -Veri toplama gibi… | ||
7) | - Ödev 3.2. Sunumları Okumalar: -Hirumi (2010) Bölüm 5-6-7-8-9 -Farklı konu alanlarında örnek oyunlaştırma araştırma çalışmaları -Eğitsel oyunlaştırma araştırma teklifinizle ilgili olarak geri bildirim alımı Gamification – Oyunlaştırmada kullanılan Elementler - II | ||
8) | 2.4. Sunum Ödev 4.0. Oyunlaştırma Fikirlerinin Sunumu Farklı platformlardan farklı oyunlaştırma örnekleri, örneğin arttırılmış gerçeklik, mobil oyunlaştırmalar, bilgisayar oyunlaştırmaları, oyunlaştırma isimleri, simülasyonlar gibi... | ||
9) | Ödev 3.3 Sonuç ve Tartışma Gamification – Oyunlaştırmada kullanılan Elementler - III | ||
10) | Okumalar: -Akıllı & Çağıltay Book Bölüm on FIDGE Model Örnek modeller ve dökümanlar | ||
11) | Ödev 4.1. Oyunlaştırma Tasarım Dokümanı Sunumu Online | ||
12) | Grupların online olarak çalışması | ||
13) | Ödev 3.4. Kitap Bölümünün Son Hali 1. Prensky (2001) Bölüm 16. Eğitsel oyunlaştırmaların geleceği 2. Hirumi (2010) Bölüm 18. Where is the Industry Going? | ||
14) | Ödev 4.2 Oyunlaştırma Tasarım Dokümanı Final Versiyon -Eğitsel oyunlaştırma tasarım sürecinizi anlatıp değerlendiriniz -Diğer grupların oyunlaştırma tasarımlarını tartışınız |
Ders Notları: | Konu ile ilgili Türkçe kaynak sıkıntısı olduğu için kaynaklar hoca tarafından haftalık olarak sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |