ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2111 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim teknolojilerindeki güncel teknolojileri öğrenmelerini ve bu teknolojileri öğrenme ortamlarına nasıl aktarabileceğinin farkında olmalarını sağlamaktır. 

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Büyük verinin özelliklerini bilerek analizini gerçekleştirir.
Farklı bulut bilişim sistemlerini bilir.
Yeni teknolojilerin öğrenme ortamlarına entegrasyonunu gerçekleştirir.
Eğitim teknolojilerinde kullanılan araçları tanır ve hangi araçların hangi durumlarda kullanılabileceğinin ayrımını yapar.

Dersin İçeriği

Nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri. 

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin tanıtımı
2) Eğitim teknolojilerindeki güncel uygulamalara genel bakış
3) Nesnelerin interneti
4) Artırılmış gerçeklik
5) Sanal öğrenme
6) Giyilebilir teknolojiler
7) Ara sınav
8) 360 derece videolar
9) Uyarlanabilir öğrenme ortamları
10) Zeki sistemler
11) Kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOCs, xMOOCs, cMOOCs)
12) Learning analytics
13) Bulut bilişim sistemleri ve büyük veri
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları: Ders Kitapları: Gündüz, M. Z., & Daş, R. (2018). Nesnelerin interneti: Gelişimi, bileşenleri ve uygulama alanları. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 24(2), 327-335. Özsevgeç, T., & Eroğlu, B. (2017). İnsan ve makine etkileşimi: Artırılmış gerçeklik ve uygulama örnekleri. Pegem Atıf İndeksi, 413-438. Öztürk, A. (2017). Yükseköğretimde büyük veri ve öğrenme analitikleri: güncel teori ve uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 218-228. Yengin, D., & Bayrak, T. (2018). Sanal gerçeklik (1. Baskı). Derin Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: YOK

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 20
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 40 40
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı