ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2111 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim teknolojilerindeki güncel teknolojileri öğrenmelerini ve bu teknolojileri öğrenme ortamlarına nasıl aktarabileceğinin farkında olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Büyük verinin özelliklerini bilerek analizini gerçekleştirir. Farklı bulut bilişim sistemlerini bilir. Yeni teknolojilerin öğrenme ortamlarına entegrasyonunu gerçekleştirir. Eğitim teknolojilerinde kullanılan araçları tanır ve hangi araçların hangi durumlarda kullanılabileceğinin ayrımını yapar. |
Nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı | ||
2) | Eğitim teknolojilerindeki güncel uygulamalara genel bakış | ||
3) | Nesnelerin interneti | ||
4) | Artırılmış gerçeklik | ||
5) | Sanal öğrenme | ||
6) | Giyilebilir teknolojiler | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | 360 derece videolar | ||
9) | Uyarlanabilir öğrenme ortamları | ||
10) | Zeki sistemler | ||
11) | Kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOCs, xMOOCs, cMOOCs) | ||
12) | Learning analytics | ||
13) | Bulut bilişim sistemleri ve büyük veri | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | Ders Kitapları: Gündüz, M. Z., & Daş, R. (2018). Nesnelerin interneti: Gelişimi, bileşenleri ve uygulama alanları. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 24(2), 327-335. Özsevgeç, T., & Eroğlu, B. (2017). İnsan ve makine etkileşimi: Artırılmış gerçeklik ve uygulama örnekleri. Pegem Atıf İndeksi, 413-438. Öztürk, A. (2017). Yükseköğretimde büyük veri ve öğrenme analitikleri: güncel teori ve uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 218-228. Yengin, D., & Bayrak, T. (2018). Sanal gerçeklik (1. Baskı). Derin Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | YOK |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |