MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2108 | İleri Programlama | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak 2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak 3.Form bileşenlerini kullanabilmek 4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek 5.Veri tabanı işlemlerini kullanabilmek 6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek 7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek 8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek 9. Proje geliştirebilme |
1: C# dil özellikleri 2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş 3: Sınıflar ve Nesneler 4:Form Uygulamalarına Giriş 5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2 8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2 9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma 10: Veri Tabanı Uygulamaları 11: OOP: Kalıtım 12: OOP: Polimorfizm 13: Dosya Girdi Çıktı 14: Proje |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sınıflara ve nesnelere giriş | ||
2) | Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
3) | Formlar ve form bileşenlerini, kullanmak | Form uygulamarı yaparak C# programı yazmak | |
4) | String Sınıfı ve C#'da String İşlemleri | Değişken tiplerinin form uygulanmaları ile birlikte kullanımı. | |
5) | Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme | Sınıflar konusu tekrar edilmelidir | |
6) | Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (obje yaratma, anahtar kelimeler, vb) | Visual Studio derleyicisi ile sınıf içeren C# örnekleri geliştirilmelidir. | |
7) | Sınıflar ve Olaylar | Visual Studio derleyicisi ile sınıf ve events içeren C# örnekleri geliştirilmelidir. | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Veri Tabanlı Uygulamalar | Sınıf ile ilgili konular tekrar edilmelidir. | |
10) | Kalıtım | ||
11) | Çokbiçimlilik | Önceki konular tekrar edilmelidir. | |
12) | Veri Tabanı dosya ve bağlantı İşlemleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir. | |
13) | Projeye Başlama | Önceki konular tekrar edilmelidir. | |
14) | Proje kodlarının tartışılması |
Ders Notları: | C# How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | https://www.tutorialspoint.com/csharp/index.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |