MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2107 | Öğretim Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı, öğrenci, organizasyon ve içerik analizi ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazılması, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, öğrenme çıktılarına ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesidir. Bu uygulamalı derste öğrenciler birer portfolyo hazırlayacaklardır. Bu amaçla öğrenciler, öncelikle, dersin amacına uygun porfolyolarını oluştururken göz önünde bulundurmak üzere bir “öğrenen” seçip, bu “öğrenen” etrafında bir öğretim tasarımı geliştireceklerdir. “Öğrenen” yerel işletmelerden, okullardan, Bahçeşehir Üniversitesi fakülte üyelerinden, sağlık çalışanlarından seçilebilir. Bu derste çoklu ortam geliştirmek için herhangi bir yazılım öğretilmemektedir. Fakat öğrenciler portfolyolarını oluştururken çoklu ortam yazılımlarından faydalanabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Öğretim tasarımı konusunda sistematik bir yaklaşım gerekliliğini kavrayabilir. 2- Öğretim tasarımın modellerinde sıklıkla kullanılan sistemlerin özelliklerini ayırt edip özetleyebilir. 3- Öğretim tasarım modellerinde kullanılan strateji ve prosedürleri tanımlayan terimleri açıklayabilir. 4- İhtiyaç Analizi tespiti ve değerlendirmesi yapabilir. 5- Bir öğretim tasarımı projesi hazırlayarak, aşağıda maddeler halinde sıralanmış becerileri kazanıp kavrayabilir: a- Öğretim ortamı ve problemleri analizi, b- Öğrenci analizi, c- Konu-içerik ve görev analizi d- Eğitim amaçlarını belirleyebilme ve öğretim hedefleri yazabilme. e- Ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirleyebilme. f- Öğretim teorileri, stratejileri, yöntem ve tekniklerini kavrayabilme ve belirleyebilme. g- Hedeflere, içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçme ve geliştirebilme. h- Sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimi tasarlayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme. 6- Bireysel ve grup çalışmalarında çeşitli projeler üretebilir. 7- Çeşitli öğretim tasarımı perspektif ve felsefelerini kıyaslayıp karşılaştırabilir. |
Öğretim ortamı, öğrenci analizi, konu, içerik ve organizasyon analizi. Öğretim amaçlarının belirlenmesi ve yazılması, öğretim teorileri ve stratejileri, ders çıktılarına uygun öğretim materyallerinin seçilmesi ve geliştirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş - Dersin Tanıtılması; Grupların Belirlenmesi ve ID Casebook’un tanıtılması | ||
2) | Öğretim tasarımı ve teknolojilerinin temelleri | • Chapter 1 D & C: Introduction to Instructional Design • Chapter 1 MRK: Introduction to the Instructional Design Process | |
3) | İhtiyaç Analizi / Konu-İçerik Analizi ID Casebook örnek vaka 1 ve 2 | • Chapter 2 D & C: Assessing Needs to Identify Instructional Goal(s) • Chapter 5 D & C: Analyzing Learners and Contexts (pages 93 - 110) • Chapters 2 MRK: Identifying the Need for Instruction • Chapters 3 MRK: Learner and Contextual Analysis | |
4) | Öğrenme ortamında öğretim hedefleri ve görev analizi ID Casebook: Örnek vaka 3 ve 4 | • Chapters 3 D & C: Conducting a Goal Analysis • Chapters 4 D & C: Identifying Subordinate Skills and Entry Behaviors • Chapter 4 MRK: Task Analysis | |
5) | Öğrenen analizi ID Casebook: Örnek vaka 5 ve 6 | • Chapter 5 D & C: Analyzing Learners and Contexts (pages 88-93) • Chapter 3 MRK: Learner and Contextual Analysis | |
6) | Öğretim hedefleri yazma ID Casebook: Örnek vaka 7 ve 8 | • Chapter 6 D & C: Writing Performance Objectives • Chapter 5 MRK: Instructional Objectives • Chapter 6 MRK: Designing the Instruction: Sequencing | |
7) | Tekrar ID Casebook: Örnek vaka 9 ve 10 | ||
8) | Öğrenen performans kriterlerini belirleme ID Casebook: Örnek vaka 11 ve 12 | • Chapter 7 D & C: Developing Assessment Instruments | |
9) | Öğrenme ve öğretim stratejileri geliştirme ID Casebook: Örnek vaka 13 ve 14 | • Chapter 8 D & C: Developing Instructional Strategy • Chapter 7 MRK: Designing the Instruction: Strategies • Chapter 8 MRK: Designing the Instructional Message | |
10) | Öğretim sistemlerinin sunumu ve yönetimi ID Casebook: Örnek vaka 15 ve 16 | • Chapters 14 MRK: The Role of the Instructional Designer at Work • Chapters 15 MRK: Planning for Instructional Implementation | |
11) | Öğretim materyalleri geliştirme ID Casebook: Örnek vaka 17 ve 18 | • Chapter 9 D & C: Developing Instructional Materials • Chapter 9 MRK: Developing Instructional Materials | |
12) | Biçimlendirici değerlendirme tasarımı ve uygulaması ID Casebook: Örnek vaka 19 ve 20 | • Chapter 10 D & C: Designing and Conducting Formative Evaluations • Chapter 10 MRK: The Many Faces of Evaluation • Chapter 11 MRK: Developing Evaluation Instruments | |
13) | Öğretim materyallerin revize edilmesi ID Casebook: Örnek vaka 21 ve 22 | • Chapter 11 D & C: Revising Instructional Materials • Chapter 12 MRK: Conducting Formative and Summative Evaluations | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | • Dick, W., Carey, L., & Carey, J. O. (2009). The systematic design of instruction (7th Ed.). Boston: Allyn & Bacon. • Ertmer, P. A., & Quinn, J. (2003). The ID Casebook: Case studies in instructional design (2nd Ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall Inc. |
Diğer Kaynaklar: | • Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2007). Designing effective instruction (5th Ed.). New York: John Wiley & Sons, Inc. • Smith, P. L., & Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3rd Ed.). New York: John Wiley & Sons, Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 10 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Ödev | 7 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 45 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 15 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |