MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2104 | Bilişim Etiği ve Güvenliği | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere bilişim ortamlarında uyulması gereken etik kurallar konusunda farkındalık kazandırmak, teknolojik çağda karşılarına çıkabilecek güvenlik sorunları ve önlemleri konusunda bilgi kazanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilişim etiğine ilişkin temel kavramları açıklar. 2. Profesyonel yaşamda kişisel bilgi güvenliği kurallarını uygular. 3. Bilgi güvenliği, dijital vatandaşlık ve fikri mülkiyet konularını açıklar. 4. Internet ve bilgi teknolojileri ile ilgili suç ve saldırılara karşı önlem alır. 5. Bilişim hukuku ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Etik kavramı; bilgisayar güvenliğinin tarihsel gelişimi; etik-meslek ilişkisi ve profesyonel etik; etik ilkelerin doğası; dijital vatandaşlık ve bilgi toplumu bireyinin etik sorumlulukları; bilişim kaynaklarının kullanımında etik sorunlar; bilginin doğruluğu; bilgiye erişim; mahremiyet; veri koruma; fikrî mülkiyet, telifler, patentler ve lisans anlaşmaları; bilişim hukuku; bilişim suçları; bilişim suçlarının toplumsal etkileri; siber uzay ve siber güvenlik ile ilgili temek kavramlar; siber aktörler ve saldırı yöntemleri; siber savunma yöntemleri; mobil ve sosyal medya ortamlarında güvenlik; ağ güvenliği; kişisel ve kurumsal veri güvenliği yönetimi; bilişim mevzuatı ve hukuku. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilişim Etiğine Giriş | ||
2) | Etik Kavramları ve Kuramları | ||
3) | Profesyonel Etik ve Sorumluluk | ||
4) | Bilgi Güvenliği ve Dijital Vatandaşlık | ||
5) | Bilişim Ortamlarında Mahremiyet ve Güvenlik | ||
6) | Fikri Mülkiyet ve Bilişim Etiği | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | İnternet ve Bilişim Suçları | ||
9) | Siber Uzay ve Siber Güvenlik | ||
10) | Siber Savunma Yöntemleri | ||
11) | Bilişim Hukuku | ||
12) | Mobil ve Sosyal Ortamlarda Güvenlik | ||
13) | Ağ Güvenliği | ||
14) | Veri Güvenliği |
Ders Notları: | Tavani, H. T. (2003). Ethics and technology: Ethical issues in an age of information and communication technology. Wiley. Tavani, H. T. (2011). Ethics and technology: Controversies, questions, and strategies for ethical computing. John Wiley & Sons. Winston, M., & Edelbach, R. (2011). Society, ethics, and technology. Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 83 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |