MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2102 | Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; bilişim öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretiminde değerlendirme; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Bilişim öğretiminin tarihçesi Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları Bilişim öğretiminde temel beceriler Sınıf-içi uygulama örnekleri Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri Bilişim öğretiminde değerlendirme Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakı |
Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Bilişim öğretiminin tarihçesi Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları Bilişim öğretiminde temel beceriler Sınıf-içi uygulama örnekleri Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri Bilişim öğretiminde değerlendirme Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | ||
2) | Bilişim öğretiminin tarihçesi | ||
3) | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları | ||
4) | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları | ||
5) | Bilişim öğretiminde temel beceriler | ||
6) | Bilişim öğretiminde temel beceriler | ||
7) | Bilişim öğretiminde temel beceriler | ||
7) | Bilişim öğretiminde temel beceriler | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | ||
10) | Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri | ||
11) | Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri | ||
12) | Bilişim öğretiminde değerlendirme | ||
13) | Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış | ||
14) | Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış |
Ders Notları: | Adelsberger, H. H., Pawlowski, J. M. (2002). Handbook on Information Technologies for Education and Training. Springer. Bardakçı, S. ve Keser, H. (2017). Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Entegrasyonu. Nobel Akademik Yayıncılık. Çoban, A. (2016). Bilişim Teknolojileri Sosyal Yapı ve Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Kinshuk (2016). Designing Adaptive and Personalized Learning Environments. Routledge. Odabaşı, H. F. (2010). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler. Nobel Yayın Dağıtım Şahin, S. (2016). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 15 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |