MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2102 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; bilişim öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretiminde değerlendirme; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
Bilişim öğretiminin tarihçesi
Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
Bilişim öğretiminde temel beceriler
Sınıf-içi uygulama örnekleri
Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
Bilişim öğretiminde değerlendirme
Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakı

Dersin İçeriği

Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
Bilişim öğretiminin tarihçesi
Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
Bilişim öğretiminde temel beceriler
Sınıf-içi uygulama örnekleri
Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
Bilişim öğretiminde değerlendirme
Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
2) Bilişim öğretiminin tarihçesi
3) Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
4) Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
5) Bilişim öğretiminde temel beceriler
6) Bilişim öğretiminde temel beceriler
7) Bilişim öğretiminde temel beceriler
7) Bilişim öğretiminde temel beceriler
8) Ara Sınav
9) Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
10) Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
11) Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
12) Bilişim öğretiminde değerlendirme
13) Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
14) Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış

Kaynaklar

Ders Notları: Adelsberger, H. H., Pawlowski, J. M. (2002). Handbook on Information Technologies for Education and Training. Springer. Bardakçı, S. ve Keser, H. (2017). Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Entegrasyonu. Nobel Akademik Yayıncılık. Çoban, A. (2016). Bilişim Teknolojileri Sosyal Yapı ve Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Kinshuk (2016). Designing Adaptive and Personalized Learning Environments. Routledge. Odabaşı, H. F. (2010). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler. Nobel Yayın Dağıtım Şahin, S. (2016). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 15
Projeler 1 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 15 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı