MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1106 | Programlama Öğretimi Yaklaşımları | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına drama ve eğitimsel oyun gibi programlama derslerinde kullanılmaya uygun öğretim yöntem ve tekniklerini öğretmektir. Ayrıca programlama öğrenme ve öğretme teorilerini, programlama kurslarına uygun öğretim araçlarını ve materyallerini ve bu teknikleri kullanarak etkinlik ve ders planlarını içerir. Öğrencilerin, programlama öğretmek için blok temelli olanlar gibi uygun yöntem ve araçları kullanarak örnek etkinlikler geliştirmeleri beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, okumalar, tartışmalar ve ödevler ile şunları öğrenciler yapabilecek: 1. Programlama öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 2. Öğrenme teorilerinin programlama derslerinde nasıl uygulandığını göstermek. 3. Programlama derslerinde öğretim modellerinin, yöntemlerinin ve stratejilerinin nasıl uygulandığını göstermek. 4. Bir öğrencinin yaşını ve sınıf düzeyini göz önünde bulundurarak ve bir orta ve lise programlama dersinde öğretim yöntem ve teknikleri bilgisini kullanarak bir konunun veya kavramın gerçek yaşam pratiği üzerine bir etkinlik geliştirmek. 5. Programlamaya ilişkin konuların öğretilmesinde uygun materyal ve araçları kullanmak. |
Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon Ders Planının gözden geçirilmesi Beklentiler | ||
2) | Programlama ve Bilgi işlemsel Düşünme İçin Potansiyel Öğretim Yöntemlerinin Tartışılması | Paylaşılan Materyalin Okunması | |
3) | Yapılandırmacılık Felsefe Öğrenme Kuramı Bilgisayar Bilimi için bir Model | ||
4) | Programlama Becerileri ISTE standartları K12 Bilgisayar Bilimi Çerçevesi CSTA K12 Bilgisayar Bilimi Standartları | ||
5) | Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları I Öğrenci Sunumları | ||
6) | Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları II Öğrenci Sunumları | ||
7) | Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları III Öğrenci Sunumları | ||
8) | Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları IV Öğrenci Sunumları | ||
9) | Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - I • Uygulamalı Etkinlik | ||
10) | Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - II • Uygulamalı Etkinlik | ||
11) | Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - III • Uygulamalı Etkinlik | ||
12) | Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - IV • Uygulamalı Etkinlik | ||
13) | Tasarlanmış Faaliyetin potansiyel kitle ile uygulanması | ||
14) | Uygulamaların Değerlendirilmesi Tekrar |
Ders Notları: | • Altun, E. (2009). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Pegem Akademi. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |