İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1103 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayar donanım, işletim sistemleri ve ofis uygulamaları üzerinde durulacaktır. Temel bilgi teknolojileri ve yazılım eğilimleri ayrıntılı olarak verilecektir. Ayrıca, internet gezinme araçları ve bunların yapılandırmaları üzerinde durulacaktır. Kelime işlemcisi, hesap tablosu, e-posta araçları gibi ofis kontrol sistemleri üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Dijital aygıtların, veri gösteriminin ve işlenmesinin tanımı ve tarifi. II. Bilgisayarın temel bileşenlerinin tanımı ve tarifi. III. İşletim sistemlerinin temelinin tanımı ve tarifi. IV. İnternet uygulamalarının, hizmetlerinin ve ilgili teknolojilerin tanımı ve tarifi. V. Sayfa düzeni, yapısal değişiklikler, üst bilgi, alt bilgi, hızlı stilleme ve temalar gibi kelime işleme uygulamalarının tanımı ve tarifi. VI. Yerleşik fonksiyonlar, formatlama, tablo yaratma ve temel makro programlama gibi hesap tablolarındaki işlemlerin tanımı ve tarifi. VII. Slayt gösterileri oluşturma ve tasarlama, efekt ve animasyon kullanımı gibi sunum hazırlama uygulamalarının tanımı ve tarifi. |
1. Hafta: Bilgisayarlar ve Dijital Temeller 2. Hafta: Donanım (CPU, RAM, Anakart, vb.) 3. Hafta: Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) 4. Hafta: Internet (Web ve e-posta) 5. Hafta: Kelime işleme (I) 6. Hafta: Kelime işleme (II) 7. Hafta: Kelime işleme (III) 8. Hafta: Hesap tablosu (I) 9. Hafta: Hesap tablosu (II) 10. Hafta: Hesap tablosu (III) 11. Hafta: Hesap tablosu (IV) 12. Hafta: Sunum hazırlama (I) 13. Hafta: Sunum hazırlama (II) 14. Hafta: Dijital medya |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilgisayarlar ve Dijital Temeller | ||
2) | Donanım (CPU, RAM, Anakart, vb.) | ||
3) | Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) | ||
4) | Internet (Web ve e-posta) | ||
5) | Kelime işleme (I) | ||
6) | Kelime İşleme(II) | ||
7) | Kelime işleme (III) | ||
8) | Hesap tablosu (I) | ||
9) | Hesap Tablosu(II) | ||
10) | Hesap Tablosu(III) | ||
11) | Hesap Tablosu(IV) | ||
12) | Sunum hazırlama (I) | ||
13) | Sunum Hazırlama(III) | ||
14) | Dijital medya |
Ders Notları: | Microsoft® Word 2010 Step by Step, Joyce Cox and Joan Lambert ISBN:978-0-7356-2693-5 A+ Guide to Hardware: Managing, Maintaining and Troubleshooting, Jean Andrews, ISBN-10: 0619217626 |
Diğer Kaynaklar: | None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | 16 | % 20 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 8 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |