YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5072 | Sistem Analizi ve Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY Doç. Dr. SERKAN TÜRKELİ |
Dersin Amacı: | İnsan, makina ve malzemeden (üretim güçleri ve üretim araçları) oluşan tümleşik sistemlerin tasarım, kuruluş ve geliştirilmesiyle ilgilenen endüstri mühendisliğinde sistemlerin çözümlenmesi/incelenmesi/veya tasarımına ilişkin çalışmalar sistem analizi kapsamında ele alınmaktadır. Bu dersin amacı, toplumun faydasına yönelik olarak gerek doğal gerekse mühendislik sistemlerinin modellenmesi, tasarımı ve kontrol edilmesinde öğrencilere yararlı olacak araçları, kavramları ve uygulamaları tanıtmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sistem analizi teknik ve kavramlarının başarılı ve verimli bir şekilde nasıl uygulanacağını öğretmek, öğrencilerin hangi durumda hangi analiz ve tasarım tekniğinin uygun olabileceğini seçmelerinde yol gösterme ve onları gerçek problemlere uygulayabilmeyi ve elde edilen sonuçları yorumlama yapabilmeyi öğretmektir. |
Sistem paradigmasındaki değişim, genel sistem kuramı, sistem yaklaşımı, sistem analizi, sistem tasarımı, sistematik problemler, sistemlerin modellenmesi, sistem analizi ve tasarım süreci, sistem analizi çalışmasının temel aşamaları. Sistem mühendisliği, dinamik sistemlerin yapısı ve davranışı, sistem hayat döngüsü (sistem ömür çevrimi), sistem analizi çalışmasında kullanılan yöntem ve araçlar. Sistem analizi uygulamalarından örnekler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | ||
2) | Sistem Analizinin Temelleri, Sistem Analistinin Rolü | ||
3) | Örgütsel Yapı ve Bilgi Sistemlerine Etkisi | ||
4) | Veri Toplama: Etkileşimli Metodlar | ||
5) | Veri Akış Diyagramlarının Kullanımı | ||
6) | Veri Sözlüğü ile Sistem Analizi | ||
7) | Sistem Teklifinin Hazırlanması | ||
8) | Vaka Analizi | ||
9) | Etkili Girdi Tasarımı | ||
10) | Veritabanı Tasarımı | ||
11) | Kullanıcı Arabirimi/Arayüzü Tasarımı | ||
12) | Seminer / Sunum | ||
13) | Doğru Veri Giriş Prosedürlerinin Tasarımı | ||
14) | Bilgi Sistemlerinin Uygulanmasında Başarı Faktörleri | ||
15) | Vaka Analizi | ||
16) | Proje |
Ders Notları: | Turkish Powepoint Presentations, Whitepapers. Kendall, Systems Analysis and Design, English Presentations. |
Diğer Kaynaklar: | Kendall, Kenneth E. and Julie E. Kendall, Systems Analysis and Design, 8th Edition (International Edition), Prentice Hall International, 2011. John Sterman, Business Dynamics: Systems Thinking and Modeling for a Complex World, McGraw-Hill/Irwin 2000 Doç. Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık, Ekim 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 16 | 64 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 2 | 20 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | 1 | 24 | |
Proje | 3 | 60 | |
Ödevler | 2 | 24 | |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve yönetim bilişim sistemleri ile ilgili problemlerin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir; iş süreçlerini ve bilişim teknolojilerini entegre edecek şekilde çözüm üretir. | |
3) | YBS alanında yürüttüğü çalışmaları bağımsız olarak gerçekleştirir, bilimsel sorumluluk alır ve elde ettiği sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı akademik araştırma ve projelerin sonuçlarını, bilimsel ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | YBS alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünceler geliştirir ve bu bilgileri iş dünyası uygulamalarına dönüştürür. | |
6) | Yönetim ve bilişim sistemlerine ilişkin ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütünleşik bir biçimde analiz eder ve etkin biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; bilişim teknolojilerinin ve yönetim uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |