EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SENEM CEVHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU Prof. Dr. YILMAZ ESMER Prof. Dr. MURAT ÇİNKO Prof. Dr. ALİ BAYKAL Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KÖYBAŞI Doç. Dr. ASLI MAKARACI BAŞAK Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Dr. Öğr. Üyesi İRFAN AKYÜZ Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK Dr. AHMET İLKAY CEYHAN Doç. Dr. MİNE MUKADDES AFCAN FINDIKLI Dr. Öğr. Üyesi OKAN YAŞAR Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK Prof. Dr. AYHAN BIÇAK Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Doç. Dr. ÖMER TURUNÇ Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ Doç. Dr. OKAN YELOĞLU Prof. Dr. SENAY YÜRÜR Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI Prof. Dr. SERPİL BÜLBÜL Dr. Öğr. Üyesi SEHER TEZERGİL Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN Dr. Öğr. Üyesi AHU AYANOĞLU Dr. Öğr. Üyesi GÜLEN SİNEM TEK Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SUNDU Dr. Öğr. Üyesi GÜL ESER Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ECE ÜNSAL Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT Doç. Dr. NİHAT TAŞ Öğ.Gör. GÜNGÖR HACIOĞLU Dr. Öğr. Üyesi AHMET BAŞCI Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Doç. Dr. SELMAN YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi AYŞE İPEK SARIÖZ BÜYÜKALP |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini öğrenir. "Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenir. " Bilimsel metinleri okur, anlar ve veri analizi yapabilir. Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olur ve etik dışı davranışları önleyebilir. |
Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Genel Tanıtımı | Okuma | |
2) | Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik | Okuma | |
3) | Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması | Okuma | |
4) | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi | Okuma | |
5) | Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri | Okuma | |
6) | Evren ve Örneklem | Okuma | |
7) | İşletimselleştirme | Okuma | |
8) | Veri Toplama Teknikleri | Okuma | |
9) | IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler | Okuma | |
10) | Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA) | Okuma | |
11) | Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi | Okuma | |
12) | Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon) | Okuma | |
13) | Veri Analizi IV | Okuma | |
14) | Genel Tekrar | Okuma | |
15) | Final |
Ders Notları: | Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 7 | 91 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 183 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. | 4 |
2) | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. | 4 |
3) | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. | 4 |
4) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. | 5 |
5) | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. | 4 |
6) | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. | 4 |
7) | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. | 5 |
8) | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. | 4 |
9) | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. | 4 |
10) | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. | 5 |
11) | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. | 5 |
12) | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. | 5 |