REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Prof. Dr. MURAT ÇİNKO
Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KÖYBAŞI
Prof. Dr. ASLI MAKARACI BAŞAK
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi İRFAN AKYÜZ
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Doç. Dr. MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ
Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Dr. Öğr. Üyesi AHMET İLKAY CEYHAN
Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFCAN FINDIKLI
Doç. Dr. OKAN YAŞAR
Doç. Dr. DERYA TARBUCK
Prof. Dr. AYHAN BIÇAK
Prof. Dr. FİGEN YILDIRIM
Prof. Dr. ÖMER TURUNÇ
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ
Doç. Dr. OKAN YELOĞLU
Prof. Dr. SENAY YÜRÜR
Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI
Prof. Dr. SERPİL BÜLBÜL
Doç. Dr. SEHER TEZERGİL
Dr. Öğr. Üyesi TUĞBA KIRAL ÖZKAN
Dr. Öğr. Üyesi GÜLEN SİNEM TEK
Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ESER
Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ECE ÜNSAL
Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT
Doç. Dr. NİHAT TAŞ
Öğ.Gör. GÜNGÖR HACIOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BAŞCI
Doç. Dr. EBRU BEYZA BAYARÇELİK
Doç. Dr. SELMAN YILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE İPEK SARIÖZ BÜYÜKALP
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini öğrenir.
"Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenir.
"
Bilimsel metinleri okur, anlar ve veri analizi yapabilir.
Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir
Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olur ve etik dışı davranışları önleyebilir.

Dersin İçeriği

Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Tanıtımı Okuma
2) Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik Okuma
3) Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması Okuma
4) Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Okuma
5) Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri Okuma
6) Evren ve Örneklem Okuma
7) İşletimselleştirme Okuma
8) Veri Toplama Teknikleri Okuma
9) IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler Okuma
10) Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA) Okuma
11) Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi Okuma
12) Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon) Okuma
13) Veri Analizi IV Okuma
14) Genel Tekrar Okuma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları: Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
Diğer Kaynaklar: Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar 3
2) Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
3) Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. 2
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. 5
5) Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. 1
6) İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. 2
7) Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. 2
8) İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. 2
9) Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır. 2
10) Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. 2
11) İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır. 2