MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5252 Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dr. Öğr. Üyesi CANER GİRAY
Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Doç. Dr. GÖZDE ÖYMEN
Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI
Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT
Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY
Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH FATİH AKÇAN
Dr. SABA GAMZE ORAL
Dr. ZEYNEP LEMBET
Öğ.Gör. REHA TARTICI
Öğ.Gör. ALTAY AYHAN
Öğ.Gör. MEHMET EMİN ÖRGE
Dersin Amacı: Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma / Marka İletişimi ve Dili Örnekleri/ Marka Kökleri / Marka ve Doğa İlişkisi / Günümüz Küresel Ekonominin Temellerinin / Analizi / Yeni Ekonomi ve Girişimci Tüketiciler ve Trendler Haftalık Okuma
2) Marka Yönetimi ve Başarılı İş Modelleri/ İş Modeli-İş Planı Ayrımı / Strateji-Taktik İlişkisi / Pazarlama Planı ve Stratejileri / Pazarlama Alanındaki Gelişmeler Haftalık Okuma
3) Marka ve Yenilik / Neden İletişim Yapıyoruz? / Markanız Neden Var? / Marka Bir Fiildir / Günümüzün En İyi İş Fikirleri / Gelecekte Yok Olacak Meslekler ve İşler / Stratejik Hatalar ve Yok Olan Markalar (Kodak) Haftalık Okuma
4) Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Stratejik ve Planlama İliskisi / İnovasyon Odaklı Strateji / Markalar görünmezlik pelerininin peşinde / Yaratıcı Fikirler Nasıl Ortaya Çıkar? / Yaratıcı Marka Teknikleri / İyi Fikir Bulma Yöntemleri Haftalık Okuma
5) Kural Nasıl Yıkılır / Marka Yönetimi / Hizmetkar Marka Olmanın Yolları / Sadık Müşteri Neden Aldatır / Yeni bir trend: Ruhanileşme- Mistikleşme Haftalık Okuma
6) Nasıl Fark Yaratılır? /Strateji Hayat Kurtarır / Kendine Saldırma Cesaretei / Marka Elemanları / Strateji Nasıl Test Edilir ? / Algı Yönetimi ve Pastavilla Örneği Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Stratejik Riskler ve Detroit Neden İflas Etti? / Risk nasıl fırsata çevrilir? / 7 Temel Stratejik Risk Nedir? / Toyota Olasılıkları Nasıl Değiştirdi? / Şirketlerin tek amacı para kazanmak mıdır? Haftalık Okuma
9) Marka ve Savunma Hattı: Apple Mini Ipad’i neden çıkardı? / Hayırlı İşler Yaparak Para Kazanmak / Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Küresel Suçluluk Duyma Haftalık Okuma
10) Algılar Savaşı ve İtibar: Chobani Örneği / Vaka: Swatch’ın öyküsünden almamız gereken dersler / Yeni Bir İş Modeli: Google / Markalar ve Ülkeler: Swatch Vakası Haftalık Okuma
11) Herkesin Yaptığını Yapma Kendine Ait Bir Stratejinin Olması / İyi Ürün ve Hizmet Nasıl Yaratılır? Haftalık Okuma
12) Değer Nasıl Yaratıılır? / Kestirilemez İnsan Davranışları / Tüketicinin Niş Pazarına Girmek / Sahici Markalar / Yeni Dönem Müşteri Akımları / Neden Başarısız Olurlar? Haftalık Okuma
13) Günümüzün Müşteri Akımları / Markaların Kara Talihi / Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk / Gönüllü Marka Temsilcisi / Kurumsal İtibar Haftalık Okuma
14) Sunumlar / Dönem Sonu Ödevi Yok

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi 2. İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek) Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi 3. Küresel Marka, Nigel Hollis, Brandage / İş Yönetimi Dizisi 4. Marka Girişimi, (Kurumsal Markalaşma ile Şirket Stratejisini, Kültürünü ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri), Mary Jo Hatch, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
Diğer Kaynaklar: 1. Creating Powerful Brands , David A. Aaker, Mediacat Publishing / Business Book Series 2. Advanced Brand Management ( Managing Brands in a Changing World ) Paul Temporal , Brandage / Business Management Series 3. Global Brand , Nigel Hollis, Brandage / Business Management Series 4. Brand Initiative (Corporate Branding supplier Strategy , Culture , and Identity of the Blending Methods ) , Mary Jo Hatch, Brandage / Business Management Series

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 13 6 78
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı