İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5253 | Tüketici Davranışları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ Dr. Öğr. Üyesi CANER GİRAY Doç. Dr. GÖZDE ÖYMEN Dr. Öğr. Üyesi AHMET BAŞCI Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Öğ.Gör. ALTAY AYHAN Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA PINAR BOZOKLU Dr. DUYGU AYDIN ÜNAL |
Dersin Amacı: | Yöneticiler tarafından, tüketici davranışını anlamak, tepki vermek ve/veya değiştirmek amacıyla kullanılan veya kullanılabilecek davranış bilimlerinden derlenmiş bir dizi kuramın anlaşılması, kavram ve bulgulara giriş; algı, öğrenme, güdüleme, tutum oluşumu ve değişimi, davranış modelleri ve bunların pazarlamada ve yönetimsel karar verme sürecine uyarlanmasının anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler tüketici davranışları konusunda teorik ve uygulamalı bilgilerle tanışmış olacaktır. Ayrıca öğrenci, bu dersi aldıktan sonra, tüketici davranışları konusunda literatürdeki teorik modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri sistemli bir şekilde öğrenmiş ve bu konuda bağımsız araştırma yapma becerilerini kazanmış olacaktır. |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ PAZARLAMADAKİ ÖNEMİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ İLİŞKİSİ TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ VE SATIN ALMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: (1) DEMOGRAFİK UNSURLAR FAKTÖRLER: (2) PSİKOLOJİK TÜKETİCİ BİLGİ İŞLEME SÜRECİ VE ÖĞRENME ALGILAMA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ TUTUMLAR, TUTUMLARIN DEĞİŞTİRME VE İKNA GÜDÜLENME VE TÜKETİCİ İLGİLENİMİ KİŞİLİK VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ DEĞERLER VE YAŞAM BİÇİMİ TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN SOSYO-KÜLTÜREL FAKTÖRLER GRUP DİNAMİĞİ VE DANIŞMA GRUPLARI AİLE VE SOSYAL SINIF KÜLTÜR VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI; VAKA ANALİZİ |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Pazarlama ve Pazarlamada Temel Kavramlar | ||
2) | Tüketici davranışlarına giriş | ||
3) | Tüketici kavramı | ||
4) | Tüketici davranışlarını etkileyen dışsal faktörler | ||
5) | Kültür, altkültür, sosyal sınıf ve aile | ||
6) | Tüketici davranışlarını etkileyen içsel faktörler | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Tüketici karar süreci | ||
9) | Motivasyon, öğrenme, inanç | ||
10) | Tüketici davranışlarıyla ilgili modeller | ||
11) | Nicosia modeli | ||
12) | Heward and Sheth modeli | ||
13) | Engel, Kallat and Blackwell modeli | ||
14) | Marshal ve Veblen modeli | ||
15) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Solomon R. Michael, “Consumer Behavior”, Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | William L. Wilkie, “Consumer Behavior”, John & Sons Inc., Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış, “Tüketici Davranışı”, Media cat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |