MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MURAT ÇİNKO Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. MURAT AKBALIK Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Prof. Dr. YILMAZ ESMER Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Dr. RESUL BALTACI Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ |
Dersin Amacı: | İş dünyasındaki hızlı değişimler, bilginin kullanılmasında yeni karar alma ve yaratıcı çözüm bulma yeteneğini gerektirmektedir.İletişim teknolojisi, karar alıcıları çok hızlıca piyasa koşullarını ve tüketici davranışlarını doğru ve etkili yorumlamaya yönlendirmektedir. Bu nedenle, piyasa durumunu bilimsel olarak araştırma süreci yöneticiler için önem arz etmektedir. Dersin amacı, araştırma yöntemleri ve araştırma süreci hakkında geniş bilgiye sahip olan ve karar alma sürecinde bu araştırma verilerini etkin kullanabilen yöneticiler yetiştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Planlama sürecinde bütünleşik araştırma becerisi kazanma. 2. Araştırma ile ilgili etik boyutları ortaya çıkarma. 3. Bilimsel araştırma yürütmesi ile ilgili önemli adımları öğrenme. 4. Yeni araştırma önerilerini geliştirmek ve yazmak. 5. Araştırma yönetiminde veri analizi yapma ve yorumlama. |
Bu ders kapsamında öğrencilerin araştırma sorularının tanımlanması, geliştirilmesi, tasarımının oluşturulması ve analizlerinin yapılması konusunda gerekli olan teknikler sunulacaktır. Öğrenciler farklı araştırma tasarımlarının temellerini oluşturan konseptleri öğrenip, ders boyunca veri toplama yönteminin geliştirilmesi, örneklem çerçevesi oluşturulması, veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması süreçleri ile ilgili uygulamalı örnekler tartışılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Araştırmanın Tanımı ve Kapsamı Karar alımında araştırmanın rolü Türkiye'de ve Dünya'da Araştırma Piyasası Piyasa Araştırması Süreci | ||
2) | Yönetim ve Araştırma tanımlaması Araştırma Modellerinin Gelişimi | ||
3) | Araştırma Formülleri Keşif Araştırmaları: İkincil araştırma ve Nitel araştırma | ||
4) | Araştırma Formülasyonu Ön Araştırma Tanımlayıcı Araştırma | ||
5) | Tanımlayıcı araştırma ve birincil veri toplama yöntemleri Anket derinlemesine röportaj ve anket | ||
6) | Kavramsal Çerçeve ve Hipotez Geliştirme Araştırma Önerileri ve Raporu Yazımı | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Değişken Tanımlamanması Ölçek ve Ölçü Gelişimi Anket Geliştirme ve Kodlama | ||
9) | Örnekleme Teknikleri ve Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi | ||
10) | Data Analizleri: Parametre Testi ve SPSS Uygulaması | ||
11) | Data Analizi: SPSS Uygulaması | ||
12) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | ||
13) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | Malhotra, N. K. Basic Marketing Research Applications to Contemporary Issues, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Malhotra, N. K. and Birks, D. F. Marketing Research: An Applied Approach, 2nd European ed., England: Harlow, Pearson Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 4 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |