KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MURAT ÇİNKO Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. MURAT AKBALIK Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Prof. Dr. YILMAZ ESMER Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Dr. RESUL BALTACI Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ |
Dersin Amacı: | İş dünyasındaki hızlı değişimler, bilginin kullanılmasında yeni karar alma ve yaratıcı çözüm bulma yeteneğini gerektirmektedir.İletişim teknolojisi, karar alıcıları çok hızlıca piyasa koşullarını ve tüketici davranışlarını doğru ve etkili yorumlamaya yönlendirmektedir. Bu nedenle, piyasa durumunu bilimsel olarak araştırma süreci yöneticiler için önem arz etmektedir. Dersin amacı, araştırma yöntemleri ve araştırma süreci hakkında geniş bilgiye sahip olan ve karar alma sürecinde bu araştırma verilerini etkin kullanabilen yöneticiler yetiştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Planlama sürecinde bütünleşik araştırma becerisi kazanma. 2. Araştırma ile ilgili etik boyutları ortaya çıkarma. 3. Bilimsel araştırma yürütmesi ile ilgili önemli adımları öğrenme. 4. Yeni araştırma önerilerini geliştirmek ve yazmak. 5. Araştırma yönetiminde veri analizi yapma ve yorumlama. |
Bu ders kapsamında öğrencilerin araştırma sorularının tanımlanması, geliştirilmesi, tasarımının oluşturulması ve analizlerinin yapılması konusunda gerekli olan teknikler sunulacaktır. Öğrenciler farklı araştırma tasarımlarının temellerini oluşturan konseptleri öğrenip, ders boyunca veri toplama yönteminin geliştirilmesi, örneklem çerçevesi oluşturulması, veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması süreçleri ile ilgili uygulamalı örnekler tartışılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Araştırmanın Tanımı ve Kapsamı Karar alımında araştırmanın rolü Türkiye'de ve Dünya'da Araştırma Piyasası Piyasa Araştırması Süreci | ||
2) | Yönetim ve Araştırma tanımlaması Araştırma Modellerinin Gelişimi | ||
3) | Araştırma Formülleri Keşif Araştırmaları: İkincil araştırma ve Nitel araştırma | ||
4) | Araştırma Formülasyonu Ön Araştırma Tanımlayıcı Araştırma | ||
5) | Tanımlayıcı araştırma ve birincil veri toplama yöntemleri Anket derinlemesine röportaj ve anket | ||
6) | Kavramsal Çerçeve ve Hipotez Geliştirme Araştırma Önerileri ve Raporu Yazımı | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Değişken Tanımlamanması Ölçek ve Ölçü Gelişimi Anket Geliştirme ve Kodlama | ||
9) | Örnekleme Teknikleri ve Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi | ||
10) | Data Analizleri: Parametre Testi ve SPSS Uygulaması | ||
11) | Data Analizi: SPSS Uygulaması | ||
12) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | ||
13) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | Malhotra, N. K. Basic Marketing Research Applications to Contemporary Issues, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Malhotra, N. K. and Birks, D. F. Marketing Research: An Applied Approach, 2nd European ed., England: Harlow, Pearson Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |