ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5201 Pazarlama Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Öğ.Gör. LEVENT BAĞCI
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Dersin Amacı: Pazarlama Yönetimi Dersi, pazarlamanın temel kavramlarına ve pazarlama yönetimi konusuna giriş yapmaktadır. Dersin iki temel amacı vardır. İlk olarak pazarlama sürecinin ve pazarlama prensiplerinin belirli bir çerçevede değerlendirmesini sağlamaktır. ikinci amacı, öğrencilerin pazarlama sorunlarını ela alarak analitik ve düşünme yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
The students who succeeded in this course;
Participants learn how to evaluate marketplace potential and risk from the perspective of the firm's unique ability to develop and deliver goods and services of meaningful customer value. This will be accomplished by conducting several case studies of actual marketing problems. Attendees can apply the key concepts to their practical business situations.

Dersin İçeriği

Bu derste, pazarlamada oluşan yeni trendler incelenecek ve pazarlama stratejileri ve pazarlama planlama süreci yönetimi üzerinde durulacaktır. Derste, örnek konular üzerinde durulacak ve Tüketici Davranışları analizi, pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma gibi analizler yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamada Yeni Trendler Pazarlama Yönetimine Giriş Kavramlar ders notu
2) Pazarlama Yönetimi Pazarlama Stratejisi Ve Planlama ders notu
3) Pazarlama Araştırmaları Ve Bilgi Sistemleri ders notu
4) Tüketici Pazarları Ve Satın Alma Davranışları Analizi ders notu
5) Uluslararası Ve Endüstriyel Pazarlar Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ders notu
6) Mamul Politikaları ve Stratejileri ders notu
7) Ara Sınav İlk 6 ünite üzerine sınav
8) Hizmet Politikaları ve Stratejileri ders notu
9) Fiyatlandırma Politikaları Ve Stratejileri ders notu
10) Bütünleşik Pazarlama İletişim Sistemleri ders notu
11) Dağıtım Kanalları Ve Lojistik Yönetimi ders notu
12) Satış Yönetimi ders notu
13) Organizasyon ve Denetim ders notu
14) Direk Satış ve Online Satış ders notu

Kaynaklar

Ders Notları: Marketing Management, Kotler & Keller, 2012, Prentice Hall Günümüzde Pazarlamanın Temelleri / Philip Kotler / Optimist / 2004 A’ dan Z’ ye Pazarlama / Philip Kotler / Mediacat / 2005 Kotler ve Pazarlama / Philip Kotler / Lifecycle / 2009
Diğer Kaynaklar: Pazarlama Ustasından Pazarlama Dersleri / Laura Mazur / Mediacat / 2008

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 96
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 6
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı