|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
I. Giriş, inceleme, beklentiler
II. İnovasyon vs Buluş
III. İnovasyonun seviyeleri ve boyutları
IV. Inovasyon Stratejileri - Peter Drucker |
Yok |
2) |
i. Yenilikçi kültürler
ii. Global yenilikçi endeks
iii. GII sıralaması ve eğilimleri
iv. Airbnb vakası üzerine tartışma - İnovasyonun neden bir strateji olduğunu anlama ve inovasyona nasıl başlamalı?, |
Okuma |
3) |
i. Eric Ries tarafından the Lean Startup
ii. Vizyon, Misyon, Değerler, neden umursuyorlar?
iii. Vakalar - Sezgi ve Snaptax ve IMVU - Vizyonları anlama, yol haritasının nasıl tasarlandığı, nasıl yapılandırıldığı
iv. Asansör Konuşması
v. Startuplar için Kanvas İş Modeli
Ödev: Elevator Speech'i hayalinizdeki başlangıcı yazın ve detaylı BMC'yi çizin? veya “YemekSepeti” için |
Okuma |
4) |
2 rüya startupları için öğrenci sunumu ve sınıf tartışması
“YemekSepeti” Vakası Üzerine Detaylı Tartışma
Amazon'un Kanvas İş Modeli üzerine Tartışma |
Asansör konuşması yazın: hayalinizdeki startupı yazın ve Yemeksepeti için detaylı BMC'yi çizin. |
5) |
i. Belirsizlik Altında Strateji
ii. Tüketim Zincirleri
iii. Fikir uygulanabilir bir çerçevede nasıl doğrulanır?
iv. Ian McMillan’ın Discovery Driven Planning yaklaşımına giriş |
Oku: 1. Bölüm: The Lean Startup |
6) |
Midterm ; on Case “ WeWork “ |
Yok |
7) |
Quiz: Build-Measure-Learn geribildirim döngüsünü, pivotları ve inanç varsayımlarının yaprağını açıklayın.
i. Kapsamı çerçevelemek ve ana finansalları oluşturmak
ii. Tüketici Tüketim Zincirini proje için analiz etmek
|
Okuma. Bölüm 2 The Lean Startup
|
8) |
Sınav; DDP'nin 6 disiplini
i. Keşif Odaklı Planlama Disiplinleri
ii. Japonya Meşe İşbirliği Davası Analizi |
Okuma: Harvard Business Press'ten Ian McMillan'ın Keşif Odaklı Planlamasını Çalışmaya Koymak
|
9) |
Üretimde Yalın Tarihi
ii. Yalın Üretim İlkeleri, bu 9 ilkenin üretimde nasıl kullanıldığı
Toyota İşbirliğinden Yalın İlkelere Örnekler |
Okuma: Bölüm3 Yalın Startup
|
10) |
Startuplar nasıl hızlandırılır?
Startuplar nasıl büyür?
İşletmelerde inovasyon kültürü nasıl oluşturulur? |
Yok |
11) |
Stanford Graduate School IMVU örnek olay incelemesi üzerine tartışma
i. Olgunlaşmış girişimlerin nasıl hızlandırılacağı, bu aşamalardaki riskler
ii. Büyümeyi pompalamak için sermaye girişimlerinden teklifleri ne zaman ve nasıl çekmek |
Yok |
12) |
DDP vakasındasınıf tartışması
Sorunlu alanların zekice bir fikirle nasıl çerçeveleneceğini ve önemli bir yatırım gereksinimi olmadan nasıl yaklaşılacağını anlamak, ekibi oluşturmak |
Yok |
13) |
Toparlama
Herhangi bir yatırım meleğine gitmeden önce bağış olmalı
Geleceğe dair bir hayaliniz ve haritanız olsa bile nasıl ikna edilir
|
Yok |
14) |
Final sınavı |
|
Ders Notları: |
1. The ABCs of Entrepreneurship: Entrepreneurial Professors From the World's Top Business Schools on the Fundamentals All Business Professionals Should Know About Entrepreneurship Inside the Minds Staff, John Sibley Butler, Paul J. Magelli Sr.
3. The Spirit of Entrepreneurship: Exploring the Essence of Entrepreneurship Through Personal Stories, Nandram S.S., Samsom K.J.
4. Pioneers in Entrepreneurship and Small Business Research, H. Landstrom
5. Entrepreneurship In The United States: Future is Now , Paul D. Reynolds
6. Innovation And Entrepreneurship (Powertalk, Resumido), Peter Drucker
7. Entrepreneurship and Innovations in E-business: An Integrative Perspective, Fang Zhao
8. Innovation, Entrepreneurship and Culture: The Interaction Between Technology, Progress and Economic Growth Terrence E. Brown, Jan Ulijn
9. Sustainable Innovation and Entrepreneurship Rolf Wustenhagen, Jost Hamschmidt, Sanjay Sharma, Mark Starik
10. Innovating for Sustainability: Green Entrepreneurship in Personal Mobility (Routledge Studies in Innovation, Organization and Technology) Luca Berchicci |
Diğer Kaynaklar: |
1. The ABCs of Entrepreneurship: Entrepreneurial Professors From the World's Top Business Schools on the Fundamentals All Business Professionals Should Know About Entrepreneurship Inside the Minds Staff, John Sibley Butler, Paul J. Magelli Sr.
3. The Spirit of Entrepreneurship: Exploring the Essence of Entrepreneurship Through Personal Stories, Nandram S.S., Samsom K.J.
4. Pioneers in Entrepreneurship and Small Business Research, H. Landstrom
5. Entrepreneurship In The United States: Future is Now , Paul D. Reynolds
6. Innovation And Entrepreneurship (Powertalk, Resumido), Peter Drucker
7. Entrepreneurship and Innovations in E-business: An Integrative Perspective, Fang Zhao
8. Innovation, Entrepreneurship and Culture: The Interaction Between Technology, Progress and Economic Growth Terrence E. Brown, Jan Ulijn
9. Sustainable Innovation and Entrepreneurship Rolf Wustenhagen, Jost Hamschmidt, Sanjay Sharma, Mark Starik
10. Innovating for Sustainability: Green Entrepreneurship in Personal Mobility (Routledge Studies in Innovation, Organization and Technology) Luca Berchicci |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|