ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR4070 | Sağlıkta Girişimcilik ve İnovasyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık alanında girişimci ve inovatifanlayışın önemi ve gereksinimi; yeni ürün, teknoloji, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi ile ticarileştirilmesini işlemeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sağlık alanındaki eksikliklere yönelik çözümler oluşturabilmek Yeni ürün ve hizmetleri geliştirmek Yeni ürün ve hizmetlerin sağlık alanındaki kullanımını programlamak Sağlık alanında etkinlik/maliyet oranını artırmanın yollarını öğrenmek |
Bu ders sağlık alanında girişimci ve inovatifanlayışın önemi ve gereksinimi; yeni ürün, teknoloji, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi ile ticarileştirilmesini işlemeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı, Sağlıkta girişimciliğe giriş, girişimcilik ve inovasyon nedir? Tanım ve temel prensipler | ||
2) | Sağlık alanında yeni yaklaşım ve anlayışlar | ||
3) | Sağlık alanında bütünsel değerlendirme ve fırsatlar | ||
4) | Sağlıkta girişimciliğe bir örnek: Kanguru Tech | ||
5) | Sağlıkta girişimciliğe bir örnek: Vagustim | ||
6) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
9) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
10) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
11) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
12) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
13) | Sağlık alanında mobil uygulamalar | ||
14) | Sağlık alanında mobil uygulamalar |
Ders Notları: | International handbook on responsible innovation :a global resource / edited by René von Schomberg and Jonathan Hankins. |
Diğer Kaynaklar: | Bahçeşehir University, e-sources (Pubmed, WOS) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |