ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4070 Sağlıkta Girişimcilik ve İnovasyon Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu ders sağlık alanında girişimci ve inovatifanlayışın önemi ve gereksinimi; yeni ürün, teknoloji, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi ile ticarileştirilmesini işlemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sağlık alanındaki eksikliklere yönelik çözümler oluşturabilmek
Yeni ürün ve hizmetleri geliştirmek
Yeni ürün ve hizmetlerin sağlık alanındaki kullanımını programlamak
Sağlık alanında etkinlik/maliyet oranını artırmanın yollarını öğrenmek

Dersin İçeriği

Bu ders sağlık alanında girişimci ve inovatifanlayışın önemi ve gereksinimi; yeni ürün, teknoloji, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi ile ticarileştirilmesini işlemeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Sağlıkta girişimciliğe giriş, girişimcilik ve inovasyon nedir? Tanım ve temel prensipler
2) Sağlık alanında yeni yaklaşım ve anlayışlar
3) Sağlık alanında bütünsel değerlendirme ve fırsatlar
4) Sağlıkta girişimciliğe bir örnek: Kanguru Tech
5) Sağlıkta girişimciliğe bir örnek: Vagustim
6) Sağlık alanında mobil uygulamalar
7) Ara Sınav
8) Sağlık alanında mobil uygulamalar
9) Sağlık alanında mobil uygulamalar
10) Sağlık alanında mobil uygulamalar
11) Sağlık alanında mobil uygulamalar
12) Sağlık alanında mobil uygulamalar
13) Sağlık alanında mobil uygulamalar
14) Sağlık alanında mobil uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları: International handbook on responsible innovation :a global resource / edited by René von Schomberg and Jonathan Hankins.
Diğer Kaynaklar: Bahçeşehir University, e-sources (Pubmed, WOS)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı