ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3812 | Fütüristler Derneği - Gelecek Bilgisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Gelecek Bilgisi Dersi gelecek ile ilgili sosyal bilimler ve teknoloji uzmanlarının çalışmaları sonucu ortaya çıkan öngörülerinden olumlu olanların farkındalığını metodolojik yaklaşımlarla öğretmeyi amaçlar. Söz konusu farkındalık, çoklu-disiplin ortamlarında (fizik, kimya, biyoloji, tıp, mühendislik, şehircilik, mimarlık, sosyoloji, siyasal bilimler, eğitim, etik vb.) geleceğin insanlık için bugünkünden daha iyi olması çabalarına yardımcı olur |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Geleceği anlamak, bugünden harekete geçmek için gerekli gücü uyandırır. Geleceğe hazır olmak ve ona insanlığın yararına olacak biçimde yol vermek kimi süreçleri tanımlamak ve tamamlamak ile mümkündür. Dersi tamamlayan öğrenciler geleceğin karmaşık yapısını temel Gelecek Bilgisi araçları, yöntemleri ve senaryo çalışmaları ile yalınlaştırabilineceği, geniş kitleler tarafından anlaşılmasının sağlanabileceği ve toplum, canlılar ve yeryüzü için doğru ve yararlı olanların benimsetilebileceği konusunda bilgi edinir ve bilinç kazanırlar |
Gelecek Bilgisi Dersi bir Giriş Dersi niteliğinde olacak ve öğrencilere kavramsal düzeyde içerik verilecek, Gelecek Bilgisinin Temel Bileşenleri, Yöntemleri ve Senaryo Çalışmaları öğretilecek, dersin islenmesine katılımları ve katkıları sağlanacaktır. Ele alınacak her bir konu ayrı bir ders olma niteliği taşıdığı gibi o konuda uzmanlık kazandırma potansiyeli de barındırmaktadır. Anlatılacak kavramsal konular; Gelecekte Bilim/Teknoloji ve buna bağlı olarak Ekonomi, Endüstri 4.0, Sayısal Para, Nesnelerin Interneti, Yapay Zeka, Artırılmış/Sanal Gerçeklik, Gelecekte Sağlık, Tıp ve Yaşam, Gen Teknolojisi, Artırılmış Insan, Zihin ve Beynin Gelecegi, Küresel Tehditler, Hukuk, Ahlak, Evrensel Değerler ve Etik üzerinde beklenen Değişimi ele alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı Gelecek Bilgisinin Temelleri | ||
2) | 2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi 1 | ||
3) | 2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi (devam 2) | ||
4) | 3.Gelecekte Bilim & Teknoloji 1 | ||
5) | 3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 2) | ||
6) | 3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 3) | ||
7) | 4.Gelecekte Yaşam | ||
8) | 4.Gelecekte Yaşam (devam 2) | ||
9) | 5. Gelecekte Sağlık 1 | ||
10) | 5.Gelecekte Sağlık | ||
11) | Resmi Tatil Telafisi yapılacaktır. | ||
12) | Resmi Tatil Telafisi yapılacaktır. | ||
13) | Gelecekte Sağlık 3 | ||
14) | Küresel Tehtidler | ||
15) | 7.Düşünsel Kavramlar | ||
15) | 19.05.2021 tarihli dersin telafisi Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Hines, A., Bishop, P.C. (2006). Thinking abaut the Future.USA: Hinesight Edition. Bishop. P.C., Hines, A. (2012). Teaching about the Future. USA: Palgrave MAcmillan. Mesko, B. (2017). The guide to the Future Medicine. USA: Webicina Kft. Susskind, R., Susskind, D. (2017). The Future of the professions. USA: Oxford University Press. Brnjolfsson, E., McAfee, A. (2016). The second mechine age. New York ve London: W. W. Norton & Campany. Tarhan, U. (2017). T-İnsan. İstanbul: Ceres Yayınları. Naam, R. (2016). Sınırsız kaynak. İstanbul: Nail Kitapevi. Gore, A. (2014). Gelecek.İstanbul: Mediacat. |
Diğer Kaynaklar: | Hines, A., Bishop, P.C. (2006). Thinking abaut the Future.USA: Hinesight Edition. Bishop. P.C., Hines, A. (2012). Teaching about the Future. USA: Palgrave MAcmillan. Mesko, B. (2017). The guide to the Future Medicine. USA: Webicina Kft. Susskind, R., Susskind, D. (2017). The Future of the professions. USA: Oxford University Press. Brnjolfsson, E., McAfee, A. (2016). The second mechine age. New York ve London: W. W. Norton & Campany. Tarhan, U. (2017). T-İnsan. İstanbul: Ceres Yayınları. Naam, R. (2016). Sınırsız kaynak. İstanbul: Nail Kitapevi. Gore, A. (2014). Gelecek.İstanbul: Mediacat. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |