İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR6016 | İleri Nöroanatomi ve Nörofizyoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; Merkezi ve periferik sinir sisteminin anatomik yapısını ve fizyolojik işleyişini fizyoterapi ve rehabilitasyon ile birleştirebilme bilgi ve becerisinin elde edilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nöronların yapısını, sınıflandırmasını ve işlevlerini tanımlar 2. Sinir sisteminin organizasyonunu özetler. 3. Omuriliğin anatomik ve fizyolojik yapısını tartışır. 4. Omuriliğin hastalıklarını açıklar. 5. Periferik sinir sistemini sınıflandırır. 6. Periferik sinir sahalarını betimler. 7. Bazal gangliyonları ve ilişkili oldukları problemleri açıklar 8. Beyin kan akımı ve beyin omurilik sıvısını değerlendirir. 9. Nörobilişsel haritaları tanımlar 10. Nörobilişsel hastalıkları açıklar |
Merkezi ve periferik sinir sisteminin anatomik yapısını ve fizyolojik işleyişini fizyoterapi ve rehabilitasyon. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | Ders İzlencesinin İncelenmesi, Beklentiler | |
2) | 1) Sinir doku 2) Merkezi, periferik ve otonom sinir sistemi | ||
3) | 3) Medulla spinalis | ||
4) | 4) Pleksuslar ve spinal sinirler | ||
5) | 5) Medulla oblangata, pons, mezensefalon | ||
6) | 6) Serebellum | ||
7) | 7) Diensefalon | ||
8) | 8) Ara sınav | ||
9) | 9) Bazal gangliyonlar ve ekstrapiramidal sistem | ||
10) | 10) Motor kontrol | ||
11) | 11) Korteks ve broadman alanları | ||
12) | 12) Şebekeler | ||
13) | 13) Beyin kan akımı ve beyin omurilik sıvısı | ||
14) | 14) Nöroplastisit |
Ders Notları: | 1. Snell Klinik Nöroanatomi. 2. Fundamental Neuroscience Elsevier Books Larry Squire. |
Diğer Kaynaklar: | Kitaplar: • 1.Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001 • 2.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005 • 3.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005 • 4. Moore, K. L (2013) Clinically Oriented Anatomy, 7th Edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
4) | Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
7) | Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | |
10) | Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | |
11) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | |
12) | İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | |
13) | İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |