TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1008 | Anatomi ve Fizyoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersin Amacı: | 1.) Vücut sistemlerinin fonksiyonunu anlamak ve majör vücut sistemlerini tanımlamak 2.) Tüm vücut sistemlerinin nasıl çalıştığını anlamak 3.) Hücreleri, dokuları ve organları tanımlayabilmek ve açıklayabilmek 4.) Kas ve kemiklerin fonksiyonlarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Anatomi ve Fizyolojiyi tanımlar. Anatomi ve fizyoloji kimyasını bilir. Hayatın temelini oluşturan hücreleri tanımlar. Farklı tip ve fonksiyonlardaki dokuları tanımlar. Sistemin tüm parçalarını tanımak ve tanımak İskelet sisteminin önemli kısımlarını tanımak kas sistemi anatomisinin ve fizyolojisinin önemli kısımlarını tanımak Sinir sistemi ve duyusal sistemin önemli kısımlarını tanımak Endokrin sistemin majör parçalarını özetlemek Kardiyovasküler sistemin ve lenfatik sistemin önemli kısımlarını tanımak kan ve lenf dolaşımının içeriğini tanımak Solunum sistemi ve sindirim sistemin önemli kısımlarını tanımak Üriner sistemin ve üreme sisteminin ana bileşenlerini tanımak |
Genel Anatomi, İskelet ve Kas Sistemi Anatomisi, Dolaşım Sistemi Anatomisi, Sindirim Sistemi Anatomisi, Solunum Sistemi Anatomisi, Üriner Sistem Anatomisi, Üreme Sistemi Anatomisi, Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi Anatomisi, Duyu Organları Anatomisi ile Fizyolojinin temelleri, Hücre-Membran Fizyolojisi, Sıvı Dinamikleri, Kas Fizyolojisi, Sinir Fizyolojisi, Kardiyovasküler Fizyoloji, Solunum Fizyolojisi, Üriner sistem Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Endokrin sistem, Üreme Fizyolojisi,Hematoloji ve Savunma Sistemi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hücre, Doku, Organ ve Sistemler | Yok | |
2) | İskelet Sistemi | Yok | |
3) | Kas Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi I | Yok | |
4) | Kas Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi II | Yok | |
5) | Eklemler | Yok | |
6) | Dolaşım Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi I | Yok | |
7) | Dolaşım Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi II | Yok | |
8) | Solunum Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi | Yok | |
9) | Sindirim Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi | Yok | |
10) | Boşaltım sistemi ve Üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Yok | |
11) | Sinir sistem anatomisi ve fizyolojisi I | Yok | |
12) | Sinir sistem anatomisi ve fizyolojisi II | Yok | |
13) | Endokrin sistem anatomisi ve fizyolojisi | Yok | |
14) | Duyu sistem anatomisi ve fizyolojisi | Yok |
Ders Notları: | Prof.Dr. Mehmet Yıldırım (2012). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa -İstanbul. Nobel Tıp Kitabevi Prof. Dr. Mehmet Çakır (2013). Human Anatomi. Göktuğ Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr. Mehmet Yıldırım (2012). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa -İstanbul. Nobel Tıp Kitabevi Prof. Dr. Mehmet Çakır (2013). Human Anatomi. Göktuğ Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 3 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme | 4 |
9) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilme, preparatları hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | |
10) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilme, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlama |