FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1021 | Fizyoterapi Mesleği ve Etik | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Etik, ahlak ve deontolojiyi öğretmek, fizyoterapi etik kurallarını öğreterek benimsetmek, klinik ve araştırma etiği arasındaki farkları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Etik, ahlak, mesleki otonomi ve deontolojiyi bilir ve davranışlarına yansıtır, - Etik kavramları ve rehabilitasyon alanındaki etik kuralları, hasta haklarını ve fizyoterapistlik mesleğinin etik prensiplerini açıklar, yorumlar, - Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında ekip çalışmasını kavrar, - Ekip üyelerinin hak ve sorumluluklarını bilir ve multidisipliner ekip çalışmasını benimser, - Hasta haklarını, çocuk haklarını ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensiplerini ve mesleki deontolojiyi bilir, - Ulusal/uluslar arası etik deklerasyonları bilir, - Klinikte olası etik problemleri belirleyebilir ve çözüm yolları üretebilecek donanıma sahiptir. - Araştırma etiğini bilir. |
Etik ve ahlak ve deontoloji kavramları, bunların sağlık alanına ve fizyoterapiye olan katkı ve etkileri, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Etik kavramı (etik nedir, etik kurallar) deontoloji nedir? | ||
2) | Sağlık personeli sağlık personeli, hasta- sağlık personeli, hasta yakını- sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji | ||
3) | Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir? | ||
4) | Etik ve hukuk kavramı | ||
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda etik kavramlar ve araştırma etiği | ||
6) | Hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji | ||
7) | Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslar arası etik deklerasyonlar | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Fizyoterapistlerin etik prensipleri | ||
10) | Fizyoterapide etik sorunlar ve çözüm yolları | ||
11) | Etik problemler ve problem çözme | ||
12) | Etik problemler ve problem çözme | ||
13) | Rehabilitasyonda Teknolojik yenilikler ve Fizyoterapistin Etik yaklaşımı | ||
14) | Etik problemler ve problem çözme |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. / Will announced at first lesson of term. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |