ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3001 | Biyomedikal Cihaz Tasarımı II | Güz | 1 | 4 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ YEKTA ÜLGEN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hastane ortamında kullanımı mümkün, basit bir tıbbi cihaz tasarımının temellerini öğrenmektir. Dönem sonunda öğrencilerin şunları yapabiliyor olmaları beklenmektedir; • Mühendislik yaklaşımlar kullanarak proje planlaması yapabilmek, • Kontrollü bir deney tasarlayabiliyor olmak, • Hazırlanan proje planında mühendislik ve klinik geri dönüşleri kullanabiliyor olmak, • Tasarım geçmişi oluşturabilmek ve geliştirebilmek, . Patent almanın temellerini biliyor olmak, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin temel kazanımlarını gerçekleştirebilmek adına, öğrenciler takımlar halinde çalışarak kendi proje fikirlerinin üretimi, ürün analizi, özellikleri, klinik araştırmaları, düzenlemeleri, sorumlulukları ve etik değerlendirmeleri gibi her aşamayı tecrübe edeceklerdir. Proje gruplar 2 şer öğrenciden oluşturulacaktır. Bu öğrencilerden biri 3. sınıf, diğeri ise 2. sınıf öğrencisi olacaktır. Aynı proje konusu 4 farklı proje grubuna yaptırılacak, dönem sonunda yapılacak değerlendirmeler ile kazanan proje grupları belirlenecektir. |
Tıbbi cihaz tasarımının temelleri, tasarım metodolojisi, proje yönetimi, mühendislik etiği, bilimsel rapor yazımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tıbbi cihaz nedir? Tıbbi Cihaz Sınıflandırılması. | ||
2) | İhtiyaçların Belirlenmesi; Tıbbi cihaz Tasarım Geliştirme. | ||
3) | Takımların oluşturulması, Proje konularının seçilmesi | ||
4) | Tıbbi Cihazlarda İnovasyon | ||
5) | Tıbbi Cihazlarda Risk Yönetimi | ||
6) | Hızlı Prototipleme | ||
7) | Ara dönem gelişme raporlarının teslimi ve sunulması | ||
8) | Tasarımda Güvenirlik, Tasarım Testlerinin yapılması ve Yaşlandırma. | ||
9) | Tıbbi Cihazlarda Alarmların Tasarımı | ||
10) | Evde Bakım Cihazlarının Tasarımı | ||
11) | Tıbbi Cihaz Garanti Süresi Maliyeti | ||
12) | Tıbbi Cihazlarda Patent ve Faydalı Model | ||
13) | Laboratuvar Testleri ve Hayvan Deneyleri | ||
13) | Elektrod Tasarımı | ||
14) | Takımların Kendi Tasarımlarıyla ilgili Gelişmeleri Sunmaları ve Raporlamaları.. |
Ders Notları: | Webster, John G. “Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation”, 2nd Edition, (2006) Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements, by Claudio Becchetti, Alessandro Neri July 2013, ©2013, Hardcover |
Diğer Kaynaklar: | Webster, John G. “Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation”, 2nd Edition, (2006) Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements, by Claudio Becchetti, Alessandro Neri, July 2013, ©2013, Hardcover |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |