ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5015 | Çocukla Psikolojik Danışma | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukla psikolojik danışma süreci, beceri ve tekniklerine dair bir bilgi ve farkındalık geliştirmesine ve çocukla psikolojik danışmada sürecini başlatma ve sürdürebilmesinde önemli yer tutan temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanabilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çocukla psikolojik danışma sürecini başlatma ve sürdürebilmeyi bilir. 2) Çocukla psikolojik danışmandaki yasal ve etik konuları bilir. 3) Çocukla psikolojik danışmada kullanılan çeşitli teknikleri ve tipik sorunları bilirler. 4) Çocukların kişilerarası, dugusal, sosyal ve bilişsel gelişimine dair bir anlayış geliştirirler. 5) Çocukla psikolojik danışma alanında literatürü takip edebilir ve bu alanda araştırma yürütebilir. 6) Çocukla psikolojik danışma sürecinde ailenin rolünü kavrar ve aileyi sürece nasıl dahil edeceğini bilir. |
Çocukla psikolojik danışmaya tarihsel bir bakış, çocukla psikolojik danışma süreci, çocukla psikolojik danışma becerileri, çocukla psikolojik danışmada kullanılan teknikler, çocukla psikolojik danışmada etik ve yasal konular, ailenin çocukla psikolojik danışmadaki rolü |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | Axline, V. M. (1964). Dibs: In search of self. NY: Ballantine Books. Geldrad, K. & Geldrald, D. (2013). Counseling children: A practical approach (4th Ed.). Sage Publication Oaklander, V. (1988). Windows to our children. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |