AİLE DANIŞMANLIĞI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5010 | Psikolojik Danışmada Çağdaş Yaklaşımlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, psikolojik danışma ve psikoterapi alanındaki çağdaş yaklaşımları sıralarlar, çağdaş yaklaşımları geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırırlar, çağdaş yaklaşımların psikoterapi ve psikolojik danışma alanına yansımalarını ayırt ederler. Yaşam boyu öğrenme felsefini benimserler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yenilikçi yaklaşımları ve gelensek yaklaşımları sentezleyerek kişisel mesleki yaklaşımını oluşturur. Psikolojik danışma alanını etkileyen felsefi arkaplanı tanırlar. Geleneksel yaklaşımları yenilikçi anlayışla yorumlar. Geleneksel yaklaşımların ışığında yenilikçi yaklaşımları analiz eder. Geleneksel yaklaşımlarla yenilikçi yaklaşımları sentezler. |
Psikolojik danışma ve psikoterapi alanındaki güncel yaklaşımlar, felsefi paradigma değişimi, postmodernizm, yapılandırmacı yaklaşımın etkisi, sosyal yapılandırmacı yaklaşım, nörobiyolojik gelişmeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | Corsini, R.J. & Wedding, D. (2000). Current psychotherapies (7th ed.). Itasca IL: F.E. Peacock.. |
Diğer Kaynaklar: | Ivey, A. (2000). Developmental Therapy. North Amherst, MA: Microtraining Assiciate, Inc. Courtois, C., & Ford, J. Treating complex traumatic stress disorders: An evidence-based guide (2009) Guildford Press Hubble, Duncan, & Miller: The heart and soul of change: What works in therapy, 2nd Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | - Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
8) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |