|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oyunlaştırma Dersine Giriş |
|
2) |
Oynamanın İncelenmesi - Kavramın sosyal ve içeriksel olarak tanımlanması ve incelenmesi |
|
3) |
Oyunun İncelenmesi
Oyunların Sosyolojik Anlamda İncelenmesi ve "Günlük Yaşam" Kavramına Giriş |
|
4) |
Hayatı Bir Oyun Olarak Görmek
Oyunlaştırmanın temel dürtüleri. Oyunlaştırma Taslak Proje Ödevi |
|
5) |
Oyunlaştırma Proje Sunumları |
Sunum Hazırlanması |
6) |
Motivasyon ve Oyunlaştırma:
Etkileşimler ile ilişkili olarak motivasyonu anlamak |
|
7) |
Kullanıcının Kahraman Yolculuğu
Oyuncu Yolculuğu ve Kahraman Yolculuğu'nun eyleme dönüştürülebilir etkileşim açısından karşılaştırılması |
|
8) |
Kullanıcı Yolculuğu / Oyuncu Yolculuğu |
Kahramanın Yolculuğu Ödevi |
9) |
Oyuncunun Yolculuğu Sunumları |
Oyuncu Yolculuğu Ödev Hazırlığı |
10) |
Personalar
Oyunlaştırma adımları ve proje fikir oluşturma süreçleri |
|
11) |
Aktivite Döngüleri ve D6 |
|
12) |
Flaneur: Phoneur: Gameur
Günlük Yaşamda Oyun |
|
13) |
Final Proje Fikir Oluşturma |
|
14) |
Final Projesi Sunumları |
Final Projesi hazırlanmalı |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
- Caillois, R., 1961. Man, Play, and Games. University of Illinois press.
- Costikyan, G, 2002. I Have No Words & I Must Design: Toward a Critical Vocabulary for Games. CGCD Conf.
- Csikszentmihalyi, M., 1990. Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper Perennial.
- Pallasmaa, J., 2005. The Eyes Of The Skin Architecture and the Senses. John Wiley & Sons.
- Schell, J., 2015. The Art of Game Design: A Book of Lenses.
- Suits, B., 1978. The Grasshopper: Games, Life and Utopia
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
5 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
5 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
5 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
3 |