ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3017 Deneyim Tasarımı Uygulamaları Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Deneyim Tasarımı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi dersinin amacı öğrencilerin kullanıcı dostu ve ilham verici teknolojileri tasarlama konusundaki bilgilerini arttırmaktır. HCI dersini tamamladıktan sonra öğrenciler, insan özelliklerine göre tasarlanmış ve sosyal uygulamalara gömülü olan kullanıcı arayüzlerini tasarlama ile ilgili teorileri tam olarak kavrarlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) IBE alanının önemi ve pratikte kullanımını kavrayacaktır
2) Kullanıcı deneyimi kavramının sunduğu yeni imkanlara dair anlayış kazanacaktır.
3) Kullanılabilirlik ve kullanıcı testlerini takip edip uygulamasını yapabilecektir.
4 Kullanıcı deneyimi ve medya arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, İnsan-Bilgisayar Etkileşiminin çok disiplinli alanına giriş sağlamaktadır. Önemli BİT gelişmeleri bağlamında 'insanlar' ve 'bilgisayarlar' arasındaki etkileşime odaklanmaktadır. Bilişsel psikoloji, sosyal bilimler, bilgisayar bilimleri ve tasarım gibi çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bir araya getirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İBE Bilgisinin Etkin ve Yeniden Kullanımı. İBE'nin Bileşenleri
2) İBE'nin Bilişsel Çerçevesi. Karmaşık Bilgisayar Sistemlerinin Stratejik Kullanımı ve Örnek Çalışmaları.
3) Etkileşim Stilleri ve Kullanıcı Arayüzü Değerlendirmesi. Kullanışılık Lab Çalışmaları: Göz İzleme Örnekleri.
4) Etkileşim Stilleri; Kullanıcı Arayüzü Değerlendirmesi
5) Etkileşim Tasarımı; Küresel Bilgi Tabanlı Ekonomide İBE
6) İBE'nin Olgunlaşması
7) Yaratıcılık Oluşturma ve Etkileşim Alanları
8) Grup Desteği İçin Bilgisayar Aracılı İletişimler. Sanal Dünya Oyunu Örnekleri: SimCity ve Quest Atlantis
9) Sosyal Yarısaydamlık ile Medya ve Enformasyon
10) Her Yerde Olan Sayısal Hesaplama; Situated Computing ve Roomware
11) İBE ve Toplum: Öğrenci Merkezli Tasarım
12) Proje İncelemesi
13) Proje Hazırlama
14) Final Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: J. M. Carroll, “Human - Computer Interaction in the New Millennium,Addison-Wesley, 2002
Diğer Kaynaklar: J. Preece, Y. Rogers, H. Sharp, D. Benyon, S. Holland, T. Carey, “Human-Computer Interaction: Concepts And Design”

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı