ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3017 | Deneyim Tasarımı Uygulamaları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Deneyim Tasarımı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi dersinin amacı öğrencilerin kullanıcı dostu ve ilham verici teknolojileri tasarlama konusundaki bilgilerini arttırmaktır. HCI dersini tamamladıktan sonra öğrenciler, insan özelliklerine göre tasarlanmış ve sosyal uygulamalara gömülü olan kullanıcı arayüzlerini tasarlama ile ilgili teorileri tam olarak kavrarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) IBE alanının önemi ve pratikte kullanımını kavrayacaktır 2) Kullanıcı deneyimi kavramının sunduğu yeni imkanlara dair anlayış kazanacaktır. 3) Kullanılabilirlik ve kullanıcı testlerini takip edip uygulamasını yapabilecektir. 4 Kullanıcı deneyimi ve medya arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır. |
Bu ders, İnsan-Bilgisayar Etkileşiminin çok disiplinli alanına giriş sağlamaktadır. Önemli BİT gelişmeleri bağlamında 'insanlar' ve 'bilgisayarlar' arasındaki etkileşime odaklanmaktadır. Bilişsel psikoloji, sosyal bilimler, bilgisayar bilimleri ve tasarım gibi çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bir araya getirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İBE Bilgisinin Etkin ve Yeniden Kullanımı. İBE'nin Bileşenleri | ||
2) | İBE'nin Bilişsel Çerçevesi. Karmaşık Bilgisayar Sistemlerinin Stratejik Kullanımı ve Örnek Çalışmaları. | ||
3) | Etkileşim Stilleri ve Kullanıcı Arayüzü Değerlendirmesi. Kullanışılık Lab Çalışmaları: Göz İzleme Örnekleri. | ||
4) | Etkileşim Stilleri; Kullanıcı Arayüzü Değerlendirmesi | ||
5) | Etkileşim Tasarımı; Küresel Bilgi Tabanlı Ekonomide İBE | ||
6) | İBE'nin Olgunlaşması | ||
7) | Yaratıcılık Oluşturma ve Etkileşim Alanları | ||
8) | Grup Desteği İçin Bilgisayar Aracılı İletişimler. Sanal Dünya Oyunu Örnekleri: SimCity ve Quest Atlantis | ||
9) | Sosyal Yarısaydamlık ile Medya ve Enformasyon | ||
10) | Her Yerde Olan Sayısal Hesaplama; Situated Computing ve Roomware | ||
11) | İBE ve Toplum: Öğrenci Merkezli Tasarım | ||
12) | Proje İncelemesi | ||
13) | Proje Hazırlama | ||
14) | Final Proje Sunumları |
Ders Notları: | J. M. Carroll, “Human - Computer Interaction in the New Millennium,Addison-Wesley, 2002 |
Diğer Kaynaklar: | J. Preece, Y. Rogers, H. Sharp, D. Benyon, S. Holland, T. Carey, “Human-Computer Interaction: Concepts And Design” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |