DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1135 | Dünya Müzikleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İSMET AYDIN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri dünya üzerinde varolan müzik sistemlerinin geniş çeşitliliği ile ilgili tanıştırmak, insanların yüzyıllar içinde oluşturdukları müzik kültürleri ve geleneklerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilmelerini, farklı kültürlerin ses tınılarını, ritim, form özelliklerini keşfetmelerini , müzik tarihini toplumsal bağlamı içinde anlamalarını, küreselleşme ve "Dünya Müziği" kavramları hakkındaki fikirleri anlayarak değerlendirme ve betimleme becerisi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dünya üzerindeki çeşitli müzik kültürleri ve geleneklerinin özelliklerini tanır ve ayırt eder. 2) Müziği kültür içinde değerlendirmeyi öğrenir ve kültürlerarası bakış açısı kazanır. 3) Dünyadaki çeşitli kültürlerin müziklerini dinlerken, uygun müzik terminolojisini kullanarak değerlendirme ve betimleme becerisi kazanır. 4) Dünya üzerindeki müziklerin ortaklıklarını ve farklılıklarını; değişim ve sürekliliklerini anlar. 5) Müzik tarihini ve estetik felsefesini kültürel bağlamında değerlendirmeyi öğrenir. 6)Müzik vasıtası ile toplumbilim, tarih, antropoloji gibi alanlar arasında bağlantı kurar. 7)Farklı müzikleri dinleyerek ve anlayarak işitsel algıyı ve farkındalığı geliştirir. |
Gelenekten gelen müzikler, sanat müzikleri, halk müzikleri, Amerika yerlilerinin müzik kültürleri, Güney Amerika yerlileri ve müzik kültürleri, Asya müzik kültürleriı, Çin Halk Müziği, Japon Sanat Müziği, Güneydoğu Asya müzik kültürleri, Hint Müziği, Kuzey Hindistan ve Güney Hindistan müziği ve farkları, Tibet Müziği, Kaşmir Müziği, Pakistan Müziği, Ortadoğu müzik kültürleri, Arap müziği, Kuzey Afrika müzik kültürleri ve Arap müzik kültürleri arasındaki farklılıklar, İran Müziği, Orta Asya Müzik kültürleri, Afrika müzik kültürleri, Güney Afrika Müzik kültürleri. Akdeniz müzik kültürleri, Balkan müzik kültürleri, Avrupa halk müziği, Türkiye’de müzik kültürleri, Dünyada popüler müzikler. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, proje hazırlama, dinletiler ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş ve dersin tanıtımı. | Ders Notları | |
2) | Müzik ve kültür ilişkisi hakkında temel konular. | Ders Notları | |
3) | Caz müziği ve evrimi. | Ders Notları | |
4) | Kuzey Amerika: Yerli halk ve pop müzikleri. | Ders Notları | |
5) | Afrika müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
6) | Karayibler müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
7) | Karayibler müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
8) | Ara Sınav Haftası | Ders Notları | |
9) | Orta Asya müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
10) | Güney Asya müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
11) | Doğu Asya müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
12) | Okyanusya müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
13) | Avrupa müzik gelenekleri. | Ders Notları | |
14) | Latin Amerika müzik gelenekleri. | Ders Notları |
Ders Notları: | 1. Miller, Terry E. Ve Andrew Shahriari, World Music: A Global Journey, Routledge, UK, 2006. 2. Nettl, Bruno, Excursions in World Music. Fifth edition. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bohlman, Philip V. Dünya Müziği, Dost Kitapevi: İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |