|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction |
|
2) |
Who's to Say What's Right and Wrong? |
Sharvy. R. 2007. Who’s To Say What’s Right or Wrong? People Who Have Ph.D.’s in Philosophy, That’s Who. Journal of Libertartian Studies, 21 (3): 3-24. |
3) |
Values: Objectivity and Subjectivity |
McConnell, Terrance C. “Objectivity and Moral Expertise,” Canadian Journal of Philosophy XIV (2) (June 1984), pp. 193-207. |
4) |
Identifying Values in Politics I: Plato |
Plato. 2008. Crito, Oxford World’s Classics. Oxford: Oxford University Press. |
5) |
Identifying Values in Politics II: Aristotle |
Sandel, M. 2010. Justice: What is the Right Thing to Do. Farrar, Straus and Giroux: New York. pp, 98-109 |
6) |
Value-neutral Politics I: Utilitarianism? |
J. Harris. 1975. Survival Lottery. Philosophy 50. |
7) |
MIDTERM |
|
8) |
Value-neutral Politics II: Machiavelli's Politics Free from Confusion |
Machiavelli. N. 1992. The Prince. Dover: Dover Publications. |
9) |
Values, Duty and Suicide: Kant |
Langton R. 1992. Duty and Desolation. Philosophy 67: 481-505. |
10) |
Ethical Perspectives on Biomedical Science: David E. Cooper |
Cooper. D. E. 2002. The Frankensteinian Nature of Biotechnology. Aldershot: Ashgate. |
11) |
Identifying Values in Science: Social Phenomena Sartre |
Sartre. J. P. 2007. Existentialism is Humanism. London: Yale University Press |
12) |
Identifying Values in Freedom I: Berlin's Value Free/ValueLaden Conceptions of Freedom |
Berlin. I. 2002. “Two Concepts of Liberty”, in Liberty ed. H. Hardy. Oxford: Oxford University Press. |
13) |
Identifying Values in Freedom II: Heidegger's Existence and Freedom |
Heidegger. M. 1962. Being and Time. Trans. John Macquarrie and Edward Robinson. Oxford: Basil Blackwell. |
14) |
Overview and Feedback |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|