MİMARLIK VE TASARIM (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARD6003 | Mimarlık ve Tasarım Uzmanlığında İleri Araştırmalar | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS |
Dersin Amacı: | İleri Uzmanlaşma dersi Doktora adayının ilgi alanındaki konuları araştırmasına odaklanır. Araştırma alanındaki okumaları içerir, adayın konusu ile ilgili eleştirel bir bakış/perspektif geliştirmesini destekler. Bu bağlamda adayların doktora öneri taslağı doğrultusunda kapsamlı bir çalışma, değerlendirme yapmaları beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- kendi araştırma alanlarına yönelik literatür taraması yapma, bilimsel yaklaşımlar ve araştırma metodolojileri hakkında temel bilgileri tanımlayabilir ve açıklayabilir. 2- belirledikleri bir araştırma sorusuna yönelik uygun bir metodoloji seçerek araştırma önerisi geliştirebilir ve bu öneriyi kavramsallaştırabilir. 3- literatür taraması sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirerek, bir araştırma problemini formüle edebilir ve ilgili bilimsel yaklaşımlar ile metodolojiler arasındaki ilişkileri analiz edebilir. 4- etik kurallar çerçevesinde bir araştırma önerisi yürütürken karşılaşılan metodolojik zorlukları çözebilir ve araştırma süreçlerini doğrulama açısından değerlendirebilir. |
Bu derste öğrencilerin kendi araştırma alanlarına odaklanmaları ve araştırma ve literatür taraması yapma ve bunları değerlendirme, bir araştırma problemini formüle etme, bir araştırma önerisini kavramsallaştırma ve yürütme, uygun metodolojiyi kullanma/seçme ve doğrulama konularında daha fazla bilgi edinmeleri ve deneyimlemeleri teşvik edilmektedir. Araştırma sorusuna dayalı olarak ilgili konu üzerinde eleştirel düşünmeyi geliştirmek. Dönem boyunca çeşitli metodolojiler, bilimsel yaklaşımlar, araştırma soruları ve etik konularına değinilecek, değerlendirilecek ve tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Çalışma alanları ve metodolojiler tartışılacaktır. | ||
3) | Çalışma alanları ve metodolojiler tartışılacaktır. | ||
4) | Araştırma ve literatür taraması nasıl yapılır? | ||
5) | Sunum ve tartışma | ||
6) | Araştırma ve makaleler nasıl değerlendirilir? | ||
7) | Araştırma ve makaleler nasıl değerlendirilir? | ||
8) | Araştırma soruları nasıl formüle edilir? | ||
9) | Hipotez nasıl formüle edilir? | ||
10) | Sunum ve tartışma | ||
11) | Bir araştırma teklifi nasıl kavramsallaştırılır? | ||
12) | Uygun metodoloji nasıl kullanılır/seçilir? | ||
13) | Uygun metodoloji nasıl doğrulanır? | ||
14) | Final çalışmasına hazırlık ve tartışma |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Walliman, N. (2017). Research methods: The basics. Routledge. https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehir-ebooks/detail.action?docID=667795 Lucas, R. (2016). Research methods for architecture. London: Laurence King Publishing. Groat, L. N., & Wang, D. (2013). Architectural research methods. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 40 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 3 | 30 | 90 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Araştırma alanındaki en son gelişmeleri kavrar ve yenilikçi tanımlara ulaşır. Karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. Araştırma ve yayın alanında etik ilkelere uygun davranır. | |
2) | Disiplinler arası etkileşimi kavrar ve karmaşık fikirleri analiz edip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlardaki en son gelişmeleri ve kullanılan disiplinler arası stratejileri bilir. | |
3) | Araştırma ve inovasyonda problem tanımlar, önemli sorunları çözer ve bilgiyi genişletmek için ileri düzey beceri ve tekniklere sahiptir. Yeni bilgileri değerlendirir, yeni düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamalar geliştirir ve farklı alanlara uyarlayabilir. Araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahiptir. | |
4) | Araştırma stratejileri ve tekniklerinde uzmandır, Öncü akademik çalışmaları diyalektik olarak yürütür ve akademik diyaloga katkı sağlar. Yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel olarak analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | |
5) | Uzman kişiler, akranları, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda yetkinliğini gösteren etkili iletişim kurar, özgün görüşlerini savunur. | |
6) | Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
7) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir, teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | |
8) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur ve özgün araştırmalar yaparak bu alandaki bilgiye katkı sağlar | |
9) | Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar ve operasyonel etkileşim deneyimini gösterir. Araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar ve uygular. | |
10) | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. Toplumsal sorunların çözümünde etkili olur ve bu konularda stratejik kararlar alır. | |
11) | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, veya ulusal veya uluslararası akademik etkinliklerde sunar. | |
12) | Yeni fikirler ve süreçler geliştirme konusunda yetkinlik ve inovasyon sergiler; bağımsız kararlar verir ve problem çözümünde liderlik gösterir. |