| DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP1211 | Kent ve Peyzaj | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
| Öğretim Dili: | Tr |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
| Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
| Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında; tüm öğrencilere, kamusal açık alanlar konusunda temel bilgilerin verilmesi, yaşadıkları çevre hakkında farkındalıklarının arttırılması ve kent-peyzaj özelinde kamusal alan kullanımının sosyal-fiziksel ve hukuksal boyutlarının irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kentsel Açık Alanların Tanımı Öğrenilmesi 2)Kentsel Açık Alanların Sosyal ve Fiziksel Boyutunun Tartışılması 3) Kent-Açık Alan İlişkisinin Öğrenilmesi 4) Açık Alan-İnsan İlişkininin Öğrenilmesi 5) Açık Alanların Temel Bileşenlerinin Öğrenilmesi |
| Kentsel açık alanların özelinde; açık yeşil alanların sosyal-fiziksel ve hukuksal açıdan temel kriterlerin ve prensiplerin tartılışması. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
| 1) | Kentsel Açık Alan Tanımı | ||
| 2) | Kent, Peyzaj ve Kamusal Alan Kavramlarının İrdelenmesi | ||
| 3) | Kent ve Peyzajın Gelişimi Antik Dönem | ||
| 4) | Kent ve Peyzaj gelişimi- Ortaçağ ve Rönesans | ||
| 5) | Kent ve Peyzaj Gelişimi- Barok ve İngiliz Bahçeleri | ||
| 6) | Öğrenci sunumları | ||
| 7) | Öğrenci Sunumları | ||
| 8) | Ara Sınav | ||
| 9) | Öğrenci Sunumları | ||
| 10) | Kent ve Peyzaj gelişimi- İslam Bahçesi ve Uzak Doğu Bahçeleri | ||
| 11) | Kent ve Peyzaj Gelişimi- Sürdürülebilirlik ve Akıllı Büyüme Kavramları | ||
| 12) | Kent ve Peyzaj Gelişimi- Evrensel Tasarım İkleri ve Kamusal Açık Alanlarda Evrensel Tasarım Kriterleri | ||
| 13) | Öğrenci Sunumları | ||
| 14) | Öğrenci Sunumları | ||
| Ders Notları: | • Tim Waterman, Cev. Sema Kabukçuoğlu (2012) Peyzaj Mimarlığının Temelleri, Literatür, İstanbul, Evyapan, Gönül; Peyzaj Ders Notları (2000),OTDÜ, Ankara Şule Keder, Mustafa Kubik, Peyzaj Mimarisinde Tasarım ve Proje Uygulama, İstanbul |
| Diğer Kaynaklar: | • Tim Waterman, Cev. Sema Kabukçuoğlu (2012) Peyzaj Mimarlığının Temelleri, Literatür, İstanbul, Evyapan, Gönül; Peyzaj Ders Notları (2000),OTDÜ, Ankara Şule Keder, Mustafa Kubik, Peyzaj Mimarisinde Tasarım ve Proje Uygulama, İstanbul |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Arazi Çalışması | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | 1 | % 20 |
| Projeler | % 0 | |
| Seminer | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
| Ara Juri | % 0 | |
| Final | 1 | % 55 |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Juri | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
| Juri | 0 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
| 2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
| 6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
| 7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
| 8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
| 9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |